VERSLAG VAN DE WEEK: MA1 IN ZAAL GOED GEVOEL NA MOOI SPEL

Nieuws afbeelding 3 februari 2016

Abcoude MA1 – Alliance MA1

De wedstrijddag begon voor Meisjes A1 tegen Alliance meisjes A1. Een wedstrijd waar mogelijk wel iets te halen viel voor Abcoude, waar er eerder nog geen punten waren gepakt dit zaalseizoen. De dames zijn sterk ingedeeld en dus elke wedstrijd is een zware opgave. De week ervoor hadden ze al een keer tegen Alliance gespeeld en na nog wel op voorsprong gekomen te zijn, moest Abcoude toch zijn meerdere kennen in Alliance. Uitdaging dus om er deze keer meer uit te halen.

Abcoude begon erg sterk aan de wedstrijd, het spel zag er goed uit en het tempo lag behoorlijk hoog. Geen rustmoment werd er aan elkaar gegeven bij spelhervattingen, dit werkte positief op de hoeveelheid kansen. De kansen werden 2 keer omgezet in doelpunten en Abcoude kwam op een 2-0 voorsprong. Helaas voor Abcoude, wist Alliance net voor rust er toch één in te leggen. Dit kwam als een klap aan voor Abcoude, aangezien het niet terecht was en volgens Abcoude ging er ook een overtreding aan vooraf.

Tweede helft was Abcoude ook nog niet gelijk de oude, en kwam Alliance snel op gelijk. Vrees was er voor hetzelfde scenario als de week ervoor. Vanaf dat moment werd het een erg spannend duel. Door de spanning en vermoeidheid kwamen er wel meer fouten in het spel, maar tot het einde van de wedstrijd gingen beide teams voor de overwinning. Deze kwam er niet en dus eindigde het op een 2-2 uitslag. Abcoude mocht toch wel tevreden zijn, tenslotte was het weer een vooruitgang. Niet alleen in prestatie, ook in het spel.

AMVJ A1 – Abcoude A1

De tweede wedstrijd moest Abcoude het opnemen tegen AMVJ. AMVJ, over het algemeen wel bekend dat ze als club flink actief zijn in het zaalhockey en dat was dan ook duidelijk te zien. Abcoude had erg veel moeite met het spel van AMVJ. Continu wisten ze Abcoude vast te zetten, ballen te veroveren en kansen te creëren. Wat AMVJ ook uitvoerde, Abcoude had er geen antwoord op. Met één uitschieter in de eerste helft kwam Abcoude toch op een 1-0 voorsprong, die kwam op naam van Juliet. De bal schoot één keer door de defensie en daar stond Juliet slim en prikte de bal net voorlangs de keeper op het juiste moment, als een spits die het wekelijks doet. AMVJ had hier heel snel een antwoord op en voordat we het wisten stonden we ook 3-1 achter. De tweede helft wist Abcoude zich erg goed te herpakken, zo goed zelfs dat ze de tweede helft grote deels de betere waren. Ze wisten zich alleen niet te belonen met doelpunten en dus eindigde het in een 3-1 stand in het voordeel van AMVJ.

Het mooiste van de dag, was toch het gevoel na de twee wedstrijden. De dames begrepen dat ze zeker tevreden mochten zijn over wat ze hadden laten zien en ondanks het verlies, hadden ze toch genoten van de wedstrijden.