VAN DE VOORZITTER: OVER OPEN DAGEN EN MEER

Nieuws afbeelding 18 mei 2016
Beste HVA-ers,
Het is vakantie geweest en toch is er veel gebeurd de afgelopen weken. De competitie ligt gewoon een maand stil of toch weer niet. Het is niet bij te houden, die vakantiespreiding. En wonderen zijn de wereld nog niet uit, streekgenoot Qui Vive gaat volgend jaar Hoofdklasse spelen, een ongelofelijke prestatie. Je vraagt je af zou de HVA dat ook kunnen in de toekomst? Laten we vooral blijven bouwen aan de club en we zien wel waar we uitkomen. Als het lokale en familiale karakter maar behouden blijft.
We hebben in ieder geval afgelopen zondag met z’n allen een mooie prestatie geleverd tijdens ons familietoernooi. Het was venijnig koud, maar meer dan 250 leden kwamen weer origineel en creatief verkleed een gezellig potje hockeyen, lekker eten en drinken. Gelukkig heeft AJAX toch een prijs gewonnen dit seizoen en wel op ons familietoernooi, wat ook veel hoger aangeschreven staat in de sport analen. Veel dank gaat uit naar de toernooicommissie en sponsoren zoals Anna Haen, bakkerij Bot en slagerij Pauw, welke een uitstekende lunch en BBQ hebben verzorgd.
Jeugdzaken
Aanstaande zondag begint vanaf half 10 de Open Training, voor kinderen die interesse hebben om bij de HVA te komen spelen of kennis willen maken met hockey. Uiteraard wordt er een leuk programma aangeboden. Dus ken je kinderen in de D/E/F of Funkey leeftijd, ze zijn meer dan welkom met hun ouders.
Tevens is er die middag een gratis clinic voor de F- en E-jeugdleden, aangeboden door onze sponsor VOLVO. Er is nog beperkte plek, geef je kind dus snel op.
Veteranen
Ook in dit stukje een oproep aan alle geïnteresseerde veteranen/trimmers die willen hockeyen in Abcoude, om mee te doen aan de open trainingen de aankomende woensdagen. Vanaf half 9 is een ieder welkom om mee te trainen en te kijken of de HVA leuk is om voor te spelen.
Derde veld
We krijgen veel vragen over wanneer het derde veld klaar is. De laag die nu klaar is moet nog gekeurd worden, waarna het groene kunstgras geplaatst kan worden. Het kan zijn dat bij het lezen van dit stukje men bezig is met de aanleg, maar dit alles heeft met keuringen te maken en instanties die hun akkoord moeten geven. Hopelijk kunnen we er dit seizoen nog een aantal wedstrijden op spelen. De officiële opening plannen we aan het begin van het volgende seizoen, waarschijnlijk in het eerste weekend van september.

Rangen en standen
We lopen naar het einde van het seizoen en we hebben goede hoop dat Heren I de playoffs gaat halen. Dames I is met een mooie eindspurt bezig en er zijn een aantal jeugdteams die nog kans hebben op een kampioenschap, waaronder jongens D1. Zij staan eerste en spelen zaterdag om 14.00 uur tegen de nummer 2, Xenios D1. Komt dus allen kijken!
Ik hoop weer op een succesvol weekend met veel hockeyplezier.
Jeroen van Meerten