VERSLAG VAN DE WEEK: EEN MOOI RESULTAAT VOOR MC1

Nieuws afbeelding 7 november 2014

Een heerlijke dag was het zaterdag en het was in mijn beleving voor het eerst dat het eens niet regende of waaide op deze club in Nieuw-Vennep.

De dames hadden zin in deze eerste wedstrijd in de eerste klasse en dat was vanaf de eerste minuut zichtbaar. Zonder Sophie en Anne, die een leuke familieverplichting hadden en ook zonder Pepijn, die ook wat leuks aan het doen was zonder familie, maar met Martijn, Bloeme en Noor, zagen de vele vaders en moeders een sterk spelend Abcoude hard knokken tegen het ook behoorlijk goede Kikkers. Abcoude speelde erg goed samen, al kwamen er wel iets te veel passes door het midden, maar vanaf het begin waren onze meiden erg sterk. Halverwege de eerste helft hadden we een snelle uitbraak; een goede diepe bal van Senna in de ruimte werd prima binnengehouden door Marleen, die de bal daarna goed voorgaf op Sanne. Sanne kon vervolgens de bal op het goal spelen en scoren. Kikkers had twee erg handige en snelle speelsters en daar hadden we het soms knap moeilijk mee, maar de verdediging, met Karlijn, Simone en Janneke, afgewisseld met Bloeme, was vandaag weer sterk. Ook de goede as met Juul, Senna en Nikki en de altijd hardwerkende Isa-Lin zorgden ervoor dat er veel druk naar voren kwam. Helaas kon, door een verdedigend foutje vanuit het middenveld, één van die handige speelsters van Kikkers de bal vrij in de cirkel aannemen en scoren, zodat het 1-1 was in de rust.

In de tweede helft was Kikkers gelijk al gevaarlijk en konden er twee speelsters vrij op Jonna afkomen. Geen probleem vandaag, want Jonna was in topvorm en ze was daarom ook deze situatie de baas. Ze kwam goed haar doel uit, waardoor de Kikkers geen vrije doortocht meer hadden en ze de bal naast het doel speelden. Daarna hadden wij weer een mooie aanval. Sterre speelde de bal goed langs de lijn naar Marleen, die knap was weggelopen van haar directe tegenstandster, de bal daarna goed voorgaf op Sanne, die gelijk haar stick tegen de bal zette en scoorde. Jullie bleven goed rondspelen en daardoor kon Marleen proberen haar kans te verzilveren, maar de erg goede keepster van Kikkers redde tot drie keer toe fraai.

Het werd nog even heel spannend bij een corner van Kikkers, toen Karlijn te vroeg uit liep en we daardoor nog maar drie verdedigers over hadden, maar de bal werd gelukkig naast geschoten. Bij de volgende corner tegen redde Jonna weer fraai. Toen was er weer een kans voor ons, via een goede bal van Arianna op Marilène, maar de goed geschoten bal werd echt knap gered door de keepster van Kikkers. Uit de rebound kwam er een geweldige scoringskans voor Marilène, maar zij schoot naast. Kikkers kwam gelijk hierna nog een keer 1 op 1 tegenover Jonna te staan, die nu nog een keer heel goed naar voren kwam en de speelster van Kikkers daardoor naar de buitenkant duwde, zodat de scoringskans gelijk verkeken was. Abcoude had de laatste kans, via Noor, maar zij miste, zodat het 1-2 bleef en jullie een knappe overwinning gehaald hebben. Jullie hebben allemaal erg hard gewerkt met rode hoofden –die van Sterre was het roodst!- en drie punten tot gevolg. Het was een leuke wedstrijd om naar te kijken en dat komen we volgende week ook graag weer doen. We spelen dan op HIC onze thuiswedstrijd tegen FIT.