VERSLAG VAN DE WEEK: DOELPUNTENSPECTAKEL BIJ JA1

Nieuws afbeelding 11 november 2014

Wedstrijdverslag JA1 – WFHC JA1- te Hoorn

1e helft

Toen wij bij Hoorn aankwamen, wat even duurde, omdat Hoorn van locatie veranderd was, had Abcoude nog veel tijd over om in te spelen. Dat hielp niet echt bij de concentratie op de wedstrijd, met name omdat de zon scheen en het weer dus goed was.

De wedstrijd begon en het leek alsof WFHC ging scoren, maar toen kreeg Abcoude een uitbraak via Christiaan die een mooie lange bal op Merlijn speelde. Merlijn stond helemaal vrij in de cirkel en schoot de bal op ludieke wijze zonder te kijken achter zich langs in de verre hoek. Toen begon WFHC aan te vallen en kwam Abcoude onder druk te staan. Dit resulteerde in een strafcorner voor Hoorn. Ole wist het eerste schot nog te keren maar de rebound was van dichtbij en onhoudbaar. Vervolgens kreeg Hoorn vleugels en viel het aan via links. De bal werd de cirkel in geslagen en een misverstand tussen Ole en Phil zorgde ervoor dat de bal via de voet van Phil het doel in ging. Hoorn was nog niet klaar en viel aan via rechts. De bal werd de cirkel in geslagen en Domenico probeerde hem weg te halen, maar de bal ging hoog en dus was het gevaarlijk spel. Hoorn sloeg op doel en dat was meteen raak.

Aan het eind van de eerste helft onderschepte Floris Viëtor de bal en stormde op de keeper van Hoorn af. Helaas had de keeper een goeie redding in huis op het schot van Floris. Vervolgens ging Abcoude door en Niels onderschepte de bal op de 23 meter lijn van Hoorn. Hij liep de cirkel in en via een kluts kwam de bal voor Merlijn zijn voeten. Merlijn wist er wel raad mee en plaatste de bal subtiel in het netje. Toen was het rust. Stand 3-2

2e helft

De 2e helft begon nog met een 3-2 voorstand van WFHC.
Abcoude had in de rust een sterke toespraak van Thijmen gekregen dat ze meer moesten verleggen en minder balverlies op het middenveld moesten lijden. Omdat er in de verdediging van Hoorn af en toe wat gaten vielen waar het middenveld van Abcoude diepe ballen op in kon spelen, werd Merlijn gewisseld voor Domenico op rechtsvoor, om wat extra snelheid te hebben zodat de diepe ballen wel aan konden komen. Dit wierp zijn vruchten af en Domenico wist zo’n diepe bal te halen die hij klakkeloos erin schoot. 3-3 was de stand.

Abcoude werd feller dan Hoorn. Al snel volgde de 2e treffer van Domenico vanuit een strafcorner die via een stick van de tegenstander de plank vond. Abcoude voelde aan dat ze deze wedstrijd kon winnen. Het middenveld stond ijzersterk en Hoorn was eigenlijk licht ontmoedigd door Abcoude’s sterke spel. Alle kansen die Hoorn nog op goal had, werden goed gestopt door Ole en de verdediging. 3-4 voor Abcoude was de stand.

Abcoude kreeg een strafcorner die Christiaan goed richting goal sloeg waar Bart de bal vervolgens magistraal in het net tipte. 3-5. De zesde goal van Abcoude liet niet lang op zich wachten. Bart wist zich door de verdediging van Hoorn te wurmen en gaf een goede bal op Merlijn die in de cirkel stond. Merlijn gaf een klap richting goal, maar de keeper wist hem te houden. De rebound kwam recht in Merlijn’s stick terug; deze gaf hem terug op Bart die op kop cirkel stond te wachten en Bart schoot hem netjes in de rechterhoek. 3-6.

De wedstrijd was nu wel beslist, toch liet Abcoude dat niet zien en bleef sterk spelen. Abcoude wilde nog meer en Merlijn onderschepte de bal op de middellijn en sprintte langs de lijn naar het doel van Hoorn. Hij passeerde twee man en schoot vanaf de achterlijn raak door de benen van de keeper.

Nadat het 3-7 stond voor Abcoude kreeg Hoorn een goede tegenaanval in de laatste minuten en vloog de bal torenhoog in de cirkel. Een aanvaller van Hoorn wist de bal in een keer uit de lucht in de rechterhoek te slaan. Een mooi tegendoelpunt, vond Abcoude ook. Dit was de laatste treffer van deze doelpuntrijke wedstrijd. Na nog vlug wat gesnaaid te hebben in het (rare) clubhuis van WFHC Hoorn ging Abcoude maar de 50minuten-tocht naar huis aan met een goed gevoel. Van 3-1 achterstand naar 4-7 winnen is niet een alledaags verschijnsel voor de jonge heren van de JA1.