VERSLAG VAN DE WEEK: ZMC2 GAAT LEKKER IN DE ZAAL, MAARTJE VERTELT

Nieuws afbeelding 19 december 2014

Afgelopen zondag hadden we ons tweede zaalhockeyweekend, dit keer in Amsterdam-West.  Nadat we vorig weekend goed gespeeld hadden en het zaalhockey-gevoel weer te pakken kregen, hadden we er dit weekend ook weer veel zin in: zaalhockey is lekker snel, gezellig en dynamisch!

We waren de eerste wedstrijd best in vorm. Het liep goed, Marleen maakte een paar prachtgoals en Wietske had een paar schitterende reddingen als keeper door vol op de tegenstander in te schuiven. Dat de tegenstander soms iets over de regels over het "blok zetten" moet leren bleek wel uit het feit dat Willemijn even flink gebodycheckt werd door een tegenstander die best wel een beetje groter was dan zij. Willemijn liet zich niet kisten en stond gelijk weer klaar voor de vrije slag. We wonnen de wedstrijd uiteindelijk met 4-3!

Er kwam wat druk te staan op de tweede wedstrijd, want met winst en vier doelpunten verschil zouden we op de eerste plek terecht komen. En vier doelpunten verschil is helemaal niet gek in zaalhockey, daar wordt immers veel meer gescoord dan op het veld. Helaas liep de tweede wedstrijd - misschien wel door die druk - iets minder goed. We waren wel beter dan de tegenstander, maar wisten dat niet om te zetten in winst: met een 4-4 gelijkspel gingen we van het veld af.  Toch lekker gespeeld en genoten! Komend weekend weer! Groetjes van Maartje E.