VAN DE VOORZITTER: OVER KAMPIOENEN, ACCOMMODATIE, FEESTEN EN OPA

Nieuws afbeelding 17 februari 2015

Beste HVA’ers,
De Winterstop is bijna over en het zaalhockey seizoen is afgesloten. We kunnen stellen dat het een redelijk succesvol zaalseizoen was met maar liefst 3 jeugdkampioenen. In de winterperiode is er veel gebeurd. De eerste helft van het seizoen is geëvalueerd en waar nodig hebben we bijgestuurd, het clubhuis is aangepakt en vooral op het gemeentelijke vlak is de veldenkwestie in een stroomversnelling gekomen. Als bestuur zien we de tweede helft van het seizoen met veel vertrouwen tegemoet.

Zaalhockey Kampioenen
Afgelopen weekend maakten meisjes C1 en C2 het nog knap spannend voor zichzelf door onverwachte nederlagen in hun eerste wedstrijd. Nu waren de concurrenten voor de eerste plek van C1 zo sportief om ook te verliezen en zodoende kon hier de champagne open en de taart genuttigd worden. Meisjes C2 deed het op eigen kracht door in een bloedstollend slot gelijk te spelen tegen de naaste concurrent Qui Vive en op doelsaldo de titel binnen te halen. De foto die op het web circuleerde gaf de opluchting bij de dames goed weer. Jongens D3 won met groots machtsvertoon ongeslagen hun poule en zal deze lijn willen doortrekken op het veld.

De Velden
Het zal u inmiddels niet zijn ontgaan dat er druk gewerkt wordt binnen de gemeente Ronde Venen om de buitensport velden te harmoniseren en hierbij onze wens voor een derde veld in te willigen. De afgelopen tijd hebben we met de gemeente maar ook samen met onze buren van de FC  Abcoude constructieve gesprekken gevoerd. Op 5 Maart weten we of het een en ander ook door de politiek in de gemeente zal worden bevestigd.

Clubhuis
De afgelopen weken is er hard gewerkt aan de nieuwe inrichting van het clubhuis en dit is nog steeds aan de gang. Een en ander gebeurt onder de bezielende leiding van Ronald de Bruijn, Nathal Bakker en Aad Jansen en er is iets heel moois aan het ontstaan. Melanie staat te trappelen om de nieuwe bar in gebruik te nemen en ook binnen en buiten het clubhuis is een en ander aan het veranderen. Nog even geduld maar het gaat mooi worden.

OPA
Gelukkig heeft de HV Abcoude een grote groep vrijwilligers die eens per maand het oud papier ophalen. U zult valt wel eens denken, ik ken die man op de vuilniswagen die op zaterdag door het dorp rijdt. Dat klopt, dat zijn HV Abcoude leden die oud papier ophalen. Ook zijn de twee containers op de grote parkeerplaats bij het Mondriaan gebouw van de HV Abcoude. Wij als club krijgen hiervoor een aantrekkelijke vergoeding die wel besteed wordt. Mijn oproep is dan ook: houd de website en e-blaadje in de gaten wanneer u uw oud papier buiten kunt zetten (dit is wel wijk afhankelijk) of breng het naar de parkeerplaats en stort het in 1 van de containers.

Vrijwilligers diner op zaterdag 28 maart:
Op 28 maart is weer het traditionele vrijwilligersdiner voor alle vrijwilligers op de club. Daaronder verstaan wij iedereen die zich onbetaald inzet voor de vereniging, anders dan voor de reguliere taken zoals bardiensten, wedstrijddiensten, rij- en scheidsrechtersbeurten. Aanmelden voor het diner is nodig en kan via [email protected]. Vermeld bij je aanmelding welke taken je als vrijwilliger uitoefent. Meld je snel aan, want vol=vol!

Spetterend feest op zaterdag 28 maart

Later op de avond van 28 maart is er een spetterend feest voor onze seniorleden, ouders/verzorgers van (jeugd)leden, vrijwilligers en vrienden van de vereniging. Dus niet alleen voor spelende leden of vrijwilligers! Ook u als ouder of verzorger van een hockeyend kind bent van harte welkom! Zet het in uw agenda zodat we er een spetterend feest van kunnen maken.

Mocht u de komende week gaan skiën, doe voorzichtig! We willen graag frisse spelers en toeschouwers bij het begin van de competitie.

Jeroen van Meerten