VERSLAG VAN DE WEEK: ZMD4 SPEELT GOED, MET VOLLE INZET EN IN EEN GOEDE SFEER

Nieuws afbeelding 20 februari 2015

Vol positieve energie reden we met een zo goed als volledig team (11 meiden) op naar  de tijdelijke zaalhockeyhal bij de Hockeyclub Amsterdam. Een ijskoude hal…Daar zouden we wederom tegen de Reigers en VVV spelen. De Reigers zouden zeker een uitdaging vormen, want zowel tegen gewonnen, verloren als gelijk gespeeld. Een team waar we beducht voor waren en zij voor ons. VVV zag het wel weer zitten, want het weekend ervoor, met een gehalveerd team waren we genadeloos afgemaakt………Maar nu op volle sterkte gingen we zeker weer toeslaan. De coach en een aantal spelers zagen we al enigszins beteuterd kijken toen ze ons hele team bij de eerste wedstrijd glorieus zagen winnen.

De Reigers hadden dit keer geen schijn van kans. Keer op keer werd de bal vanuit een strakke hoek erin geslagen. Een keer beweerde ze zelfs dat dat niet kon, vanaf de zijkant de bal in het uiterste hoekje van het doel weten te meppen. Maar dit keer leek alles te kunnen. Een kleine revanche kwam er van de Reigers, maar dat was door ons zeer gegund. Reikhalzend keken ze uit naar een gelijkstand of een toch een overwinning. Maar die bleef, ondanks de flinke forse Reigers uit. Uiteindelijk werd de score een mooie 5-2 voor Abcoude.

Dat de sfeer al positief was en bleef was te merken, ook dat de meiden groeiden. Met slechts een of enkele tips, stonden de dames weer vol inzet op het veld. Want direct daarna volgde de wedstrijd tegen het eagere en technisch goed onderrichte team VVV.

Een voortzetting van de glorieuze winst kon helaas niet worden voortgezet. Een 6-3 nederlaag volgde. Maar de vele kansen en het hele harde werken van de meiden om de bal tegen te houden en naar voren te werken geven hoop voor de competitie op het waterveld. Met dit superteam, waar de meiden zich van hun beste kant hebben laten zien gaan we weer vollop kansen creeeren na de vakantie!

Dank aan alle meiden van de D4!