WANDELEN VOOR WATER

Nieuws afbeelding 20 maart 2015

Misschien reed u afgelopen woensdagochtend langs de hockeyclub en vroeg u zich af wat alle bedrijvigheid was. Er waren namelijk heel wat kinderen met blauwe rugzakjes en vrijwilligers in hesjes aanwezig. Dit waren de kinderen van groep 7 en 8 van de Paulus- en Piusschool - waaronder veel leden van onze vereniging - die "wandelden voor water”.

De Rotary organiseerde deze sponsortocht met het doel een financiële bijdrage te leveren aan de Stichting Welzijn Wajir. Deze Stichting zet zich in om de leefomstandigheden in Wajir te verbeteren door de aanleg van waterputten en ECOSAN toiletten.

In Wajir moeten de mensen ver lopen om drinkwater te halen. Om de omstandigheden van Wajir enigszins te benaderen, liepen alle kinderen een afstand van 6 km met een rugzak met 6 liter water. De wandeling begon en eindigde op het terrein van HV Abcoude dat voor de gelegenheid versierd was in het blauw van de Stichting. Na afloop van de wandeling kregen alle kinderen een glaasje limonade, aangeboden door de club. Wij hebben begrepen dat de kinderen een mooi bedrag hebben opgehaald.

Voor meer informatie over de Stichting Welzijn Wajir: www.wajir.org.

Bijlage