Introductie nieuwe website LISA

6 februari 2009
Vorig jaar heeft het bestuur besloten over te stappen op een interactieve website voor onze vereniging: LISA. Deze maakt meer mogelijk dan onze huidige site en e-blaadje. Doel is onder meer om de betrokkenheid verder te vergroten

Veel dank zijn wij verschuldigd aan Jens de Smit die als webmaster vele jaren op voortreffelijke wijze onze website heeft beheerd. Jens, dank je wel.

In het nieuwe systeem is er geen centrale webmaster. Het systeem wordt gevuld met informatie die via een datasysteem door een bestuurs- of commissielid binnen de vereniging wordt aangebracht. Ook coaches zetten hun verslagen zelf op het net. Er is wel een redactie die zorgt dat de website leesbaar blijft.

Een overzicht van veelgestelde vragen en antwoorden vind je op de nieuwe site.

Als bestuur zijn we erg enthousiast over de mogelijkheden die het systeem ons biedt. Veel andere verenigingen werken er al mee. De website is voor een ieder toegankelijk via www.hvabcoude.nl. Deze vrije toegankelijkheid heeft alleen betrekking op die delen van LISA die door ons zijn vrijgegeven voor publicatie. Er is echter ook een belangrijk deel dat alleen toegankelijk is voor leden.

Inloggen op het alleen voor leden toegankelijke deel van LISA. Leden van onze vereniging krijgen allemaal een inlogcode en wachtwoord toegekend, zodat zij enerzijds bij hun persoonlijk profiel en anderzijds bij de afgeschermde informatie van de vereniging kunnen komen. In de komende dagen valt er een brief in de bus met je lidnummer en het wachtwoord.

Leden in deze context zijn alle spelende leden en de vrijwilligers die ingevoerd zijn in LISA. Leden komen vervolgens in het webgedeelte EMMA.

Inloggen in het systeem “LISA” Ga via een browser naar de thuispagina. (www.hvabcoude.nl) Rechts op de voorpagina zie je het kopje “inloggen” . Je inlogcode en wachtwoord staan bovenaan de brief. Voor ouders van jeugdleden: deze komt op naam van jullie kind binnen. Vul je lidnummer (of dat van je kind) en wachtwoord (of dat van je kind) in en klik op login. Nadat je bent ingelogd kun je allerlei informatie vinden over teams, barindelingen, scheidrechters etc. Bovendien kun je de eigen gegevens beheren, aanpassen en aanvullen.

Net als bij iedere verandering zal ook deze voor iedereen wennen zijn. Daarom vragen wij je de tijd te nemen om de website goed te leren kennen en ons de tijd te geven in de komende maanden wijzigingen en aanpassingen te doen die de bruikbaarheid van de website ten goede komen Heb je op- en/of aanmerkingen laat het ons weten ([email protected]) Wij wensen je veel plezier met het gebruik van de nieuwe website.

Bestuur Hockeyvereniging Abcoude

NB Voor het goed functioneren van LISA is het essentieel dat je email en (mobiele) telefoon gegevens goed in het systeem staan vermeld. Je kunt deze zelf aanpassen. Ouders let op! Bij het eerste email adres graag je eigen email adres opgeven zodat wij jullie kunnen bereiken.

Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer op het nieuws