VAN DE VOORZITTER: OVER FAMILIETOERNOOI EN ONTKNOPINGEN OP 31 MEI

Nieuws afbeelding 22 mei 2015

Beste HVA’ers,

Het is even wennen, zomaar twee weken schoolvakantie rond deze periode en dan ook nog een mismatch tussen de vakanties van de basisscholen in Abcoude en de middelbare scholen in Amsterdam. Lastig plannen allemaal en dus last minutes en verwarring alom bij aanvang van het afgelopen competitieweekend. Het was voor velen nog een heel geregel om op tijd van vakantie terug te zijn of wanneer dat teveel spelers niet lukte, de nodige invallers te regelen. En voor de vakantiegangers die wel op tijd terug waren van hun zonnige bestemmingen was het even omschakelen naar het druilerige weer van afgelopen zaterdag! Maar goed, uiteindelijk waren alle teams voldoende bemand en kon er weer genoten worden van lekker hockey.

Heren 1:

Afgelopen zondag, nadat ik een ochtend gespendeerd had om de familie uit te leggen wat een zes punten wedstrijd is, bevond ik mij met de trouwe supporters van Heren 1 (dit mogen er best wat meer worden) in het dorp van Dirk Kuyt.  Heren 1 zette daar een zeer belangrijke stap naar behoud in de derde klasse. De directe concurrent Catwijck werd met 4 – 1 aan de kant geschoven. Het zeer jonge team werkte hard en het is leuk te zien hoe ze zijn gegroeid onder de bezielende leiding van Rick van Domburg. De spelvreugde en wil om te leren stralen van dit team af. Volgende week kan H1 zich veilig spelen, als de concurrentie ook een beetje meewerkt.

Veteranen:

De veteranen hadden meer geluk met het weer dan de jeugd dit weekend, zij konden hun wedstrijd in een heerlijk zonnetje spelen! Deze hockeyafdeling kan overigens nog leden gebruiken, met name Dames B en veteranen. Daarom een herhaalde oproep aan iedereen om in zijn omgeving te kijken of er dames en heren zijn die deze teams kunnen versterken het komend seizoen! Bij beide teams staan gezelligheid en sportiviteit op de eerste plek en wordt genoten van het samen hockeyen.

Familietoernooi:

Uit betrouwbare bron heb ik al gehoord dat er ruim 240 aanmeldingen zijn voor het familie toernooi aanstaande zondag. In het dorp gonst het van de weddenschappen en uitdagingen. Het weer wordt mooi dus het beloofd een prachtige dag te worden. Ook als je niet speelt kom gerust langs voor een drankje en de gezelligheid tijdens dit grootste familie evenement van het jaar. Met zijn allen laten we zien wat de HV Abcoude is op deze dag.

Veteranen B en Heren 1 wedstrijd 31 mei

Zondag 31 mei staan voor Heren 1 en Veteranen B de wedstrijden van het jaar op het programma. Heren 1 kan het behoud in de derde klasse vieren als het wint of gelijk speelt tegen Saxenburg (aanvang 14.45 uur) en de concurrentie punten laat liggen. Veteranen B heeft het in eigen hand om poulewinnaar te worden. Om 16.15 slaan deze mannen af om dit te bewerkstelligen. Ik roep iedereen op om in ieder geval rond 15:00 uur naar te club af te reizen om beide teams naar hun succes te schreeuwen. Overigens het is de moeite waard de hele dag te komen want bijna alle senioren/veteranen teams inclusief Dames 1 spelen thuis.

Tot aanstaande zondag op het familie toernooi!

Jeroen van Meerten