VAN DE VOORZITTER: SEIZOEN MOOI AFGESLOTEN (BIJNA DAN)

Nieuws afbeelding 2 juni 2015

Beste HVA’ers,

Het seizoen zit er bijna op maar we hoeven ons gelukkig geen zorgen meer te maken over kampioenen of degradanten. Afgelopen weekend kwam alles in rustig vaarwater wat resulteerde in een onrustig gezellig clubhuis vol blije gezichten en "kinderchampagne”.

De jeugd sloot afgelopen weekend hun competitie af en gaat nu de toernooiencyclus in tot eind juni wanneer we gezamenlijk gaan afsluiten en weer opstarten tijdens Let’s Roll. Het is mooi te zien dat we wederom vooruit zijn gegaan met onze prestaties, misschien niet zichtbaar op de ranglijst maar wel op het veld en de districtspoules waarin de teams speelden. De weg naar boven is ingezet en volgend jaar zal dit alleen maar beter worden. De jeugd is ook doorgebroken bij Dames 1 en Heren 1 waar zelfs B speelsters hun steentje konden bijdragen. Kortom de ingeslagen weg en de plannen voor volgend seizoen zullen HVA een mooie toekomst brengen.

Zondag beloofde een spannende dag te worden met een aantal beslissingen dat nog moest vallen. De weergoden hadden een zonnige dag voorspeld en de Saté Dansé zou dan ook heerlijk buiten kunnen plaatsvinden. Jammer dus, want voorspellingen kun je niet serieus nemen, het was lekker koud en nat.

De dag begon mooi met koffie en heerlijke cake samen met een aantal oud damesleden van het eerste uur. Het allereerste krantje van HVA, foto’s en mooie anekdotes over hun "Hokkie” (naam van het eerste clubhuis of beter gezegd hutje) vlogen over de tafel. Ik hoop dat de dames nog vele malen op de club zullen komen. Ze beloofden in ieder geval het lustrum te komen opluisteren.

Heren 1 wist zich deze zondag veilig te spelen en maakte een briljante openingsgoal waarvan ik alleen maar kan zeggen "je had erbij moeten zijn”. De mannen begonnen furieus en stonden binnen no time 3-0 voor. Nonchalance (lijkt wel een Abcouder dingetje) sloop erin en ze maakten het onnodig spannend om in de tweede helft weer genoeg afstand te nemen. Volgende week tegen de kampioen en ik durf te stellen dat ze daar gewoon gaan winnen want ze kunnen goed hockeyen.

Dames 1 is ook bijna klaar en ze eindigen keurig in hun 4e klasse. Wij als HVA zijn erg blij dat Pieter Scheltema, Thijmen en Vincent ruim een jaar geleden de handschoen oppakten en Dames 1 nieuw leven inbliezen. De dames hebben super gespeeld en veel ervaring opgedaan. Een aantal van hen gaat nu buiten Abcoude het geluk zoeken maar ze hebben er samen voor gezorgd dat er een bodem is gelegd voor de toekomst.

En dan Veteranen B, deze mannen hadden nog wat goed te maken. Vorig seizoen als enige zondags veteranenteam geen kampioen, dat vrat aan ze. Keihard trainen, flitsende wedstrijden en veel gezelligheid bracht hun dit jaar als enige seniorenteam de titel. Je kunt ook maar beter echt opvallen. Ik moet nog wel melden dat de heer Hillen dit seizoen twee keer heeft gescoord. Abusievelijk meldde ik zondag dat het 1 keer was, waarvan acte. Een topprestatie.

Op een paar seniorenwedstrijden as zondag na zit het seizoen erop en gaan we ons opmaken voor de Algemene Ledenvergadering op 25 Juni en Let’s Roll op 27 Juni. Ik hoop u allen te zien op deze prachtige evenementen.

Jeroen van Meerten