VAN DE VOORZITTER: GOEDE START VAN HET SEIZOEN

Nieuws afbeelding 24 september 2015

Beste HVA’ers,

Afgelopen weekend hebben we een prachtig vervolg gekregen op de lustrumactiviteiten middels een paar mooie Scoop(s). Ook was er zowel zaterdag als zondag veel te genieten op de velden. Kortom we zijn in volle gang vooruit aan het gaan.

Op de zaterdag zien we bij de jongste jeugd al de tekenen van de nieuwe aanpak. Gerenommeerde clubs moeten aan de bak en we zien goede resultaten. Maar ook in de ABC categorie zien we steeds beter hockey en wat veel belangrijker is, er is plezier en beleving. Een mooi voorbeeld zijn de trainers van meisjes C1 die op eigen initiatief op zondag extra trainingen geven aan de enthousiaste meiden, de resultaten laten zich raden. Hier worden we vrolijk van.

Op zondag was er een bijna volledig programma op de HVA en behaalden Heren en Dames 1 een overwinning. Dames 1 werd goed aangevuld met jeugdspelers en wist een terechte overwinning te behalen in letterlijk de laatste seconde. Heren 1 deed zichzelf tekort door de vele kansen niet af te ronden, maar na de oorwassing van vorige week kwamen de heren onder grote publieke belangstelling goed terug. Het gaat voor beide teams een interessant seizoen worden.

Het lustrum kreeg weer wat meer inhoud afgelopen zondag met de onthulling van twee Scoop(s). Ten eerste is daar de loterij, waarvoor een ingenieuze constructie is gebouwd onder supervisie van Bart Zeldenrijk en de lustrum commissie. Naast dat Bart bedreven is in het hout, is plastic of PVC nu ook zijn aandachtsgebied geworden. Het ziet er prachtig uit en ik roep iedereen op loten (in de vorm van een hockeybal) te kopen aan de bar en in de buis te gooien. U kunt mooie prijzen winnen en de club is heel veel hockeyballen rijker.

Tevens hadden wij de lancering van ons eigen lustrum Scoop bier (met etiket ontwerp van Pieter Scheltema), speciaal voor de HVA gebrouwen de bierbrouwer de 7 Deugden. Het mooie aan deze brouwerij is dat hier mensen werken voor wie een gewone baan niet vanzelfsprekend is. De lustrumcommissie heeft er goed aan gedaan om met deze brouwer in zee te gaan en zo ook de maatschappelijke betrokkenheid van HVA naar buiten toegedragen.

De voorspellingen zijn goed dit weekend dus we zien elkaar langs de lijn of op het veld.

Jeroen van Meerten