VAN DE VOORZITTER: MOOI NAJAARSPROGRAMMA

Nieuws afbeelding 4 november 2015

Beste HVA’ers,

Afgelopen weekend zijn we weer volop met de jeugd competitie begonnen en was het op zaterdag weer een drukte van belang. Met 1 grote verandering, er was een grote zandbak en vele tractoren. Veld 3 dient zich eind dit jaar aan. Een heerlijk vooruitzicht.

Heren 1 is prima bezig, afgelopen zondag werd een gelijkspel behaald bij de koploper Noordwijk en de mannen doen mee om de bovenste posities, wie weet wat dit allemaal voor moois aan het eind van het seizoen zal brengen. Aanstaande zondag spelen de Heren tegen AMVJ dus kom vooral kijken. In ieder geval is er de gehele dag drukte op de club met 6 teams die thuis spelen inclusief Dames 1 die sinds zondag ook weer weten wat winnen is.

Respect & sportiviteit

Begin oktober heeft de KNHB een brief uitgestuurd naar alle hockey verenigingen in Nederland waarin zij hun zorgen delen over het gedrag op en rond de velden. Recente incidenten, met name gericht op scheidsrechters, waren hier de aanleiding voor. Hoewel wij als HVA een goede reputatie genieten sluit ik mij volledig aan bij deze zienswijze. Vooral rond jeugdwedstrijden hebben de ouders de verantwoording zich te gedragen langs de lijn. Het openlijk becommentariëren van scheidsrechters of besluiten van coaches zijn not done rond het veld. Wij zijn het verplicht naar onze kinderen om onszelf en anderen hier op aan te spreken mocht dit gebeuren.

Werkzaamheden nieuwe veld en begeleiding van kinderen

Nu de aanleg van veld 3 plaatsvindt terwijl er ook getraind en gespeeld wordt en de toegangsweg naar het parkeerterrein en ons clubhuis gebruikt wordt door werkverkeer, vraagt het wat extra zorg van leden en in het bijzonder de ouders om kinderen goed en veilig af te zetten op de club. Daarom aan ouders het verzoek om KINDEREN TOT BINNEN DE HEKKEN TE BEGELEIDEN. Voorkomen is beter dan genezen.

Lustrum

De wedstrijden met oud leden op 17 Oktober waren een groot succes en er zijn veel positieve reacties op dit evenement geweest. Ook de populaire Pub quiz en de heerlijke Paella waren een doorslaand succes. De filmpjes en foto’s die ik op mijn vakantie adres kreeg maakte mij jaloers en het water liep mij in de mond.

Over ruim een maand beleven we het hoogtepunt van het jaar met ons lustrumweekend. Van vrijdag 11 december tot zondag 13 december zijn er verschillende activiteiten. Voor de jongste jeugd een evenement op vrijdagen voor de volwassenen een gala diner op zaterdag en lustrum receptie op zondag. Hou in ieder geval die middag vrij want het beloofd druk te worden.

Lustrum Loterij

Zoals velen van jullie hebben gezien staat er in het clubhuis een prachtige installatie waardoor hockeyballen getransporteerd kunnen worden om uiteindelijk in een grote bak terecht te komen. Dit alles in het kader van de lustrum loterij. Afgelopen week heeft de lustrum commissie al een aantal prachtige prijzen onthuld. Reden dus om snel zo’n bal aan de bar te kopen en hem in de bak te laten gooien.

Ik hoop velen van jullie of op zaterdag of op zondag op de club te zien. Een top weekend gewenst.

Jeroen van Meerten