VAN DE VOORZITTER: OVER HET LUSTRUM EN MEER

Nieuws afbeelding 23 november 2015

Beste HVA’ers,

Afgelopen weekend werkte het weer op de zaterdag ochtend niet echt mee. Overvloedige regenval zorgde ervoor dat de wedstrijdsecretaris voor dag en dauw op het veld was om te constateren dat het jeugdprogramma in de ochtend afgelast moest worden. Gelukkig kon bijna iedereen op tijd geïnformeerd worden. Heel erg vervelend en bij mij thuis waren er in ieder geval teleurgestelde gezichten.

Jeugd

Komend weekend is alweer het laatste weekend voor de winterstop, dus de laatste kans voor sommige teams om in een hogere poule te komen na de winterstop. Jongens C1 en D1 gaan een spannende zaterdag tegemoet en kunnen bovenin eindigen. Meisjes A1 en B1 staan ook bovenaan maar die gaan na de winterstop verder in dezelfde poule. Verder zijn er veel teams die ook goed meedraaien en over het algemeen komen er goede verhalen van de velden, zeker ook van onze jongste jeugd.

Voor sommigen begon afgelopen weekend al de zaaltraining. Grote dank gaat uit naar de zaalcommissie die met de krapte aan zaalruimte zijn best heeft gedaan om plekken voor training te vinden. Het was weer een hele klus om eenieder ergens in de buurt een plekje te geven. We vragen uw begrip voor de soms lastige trainingstijden van de kinderen de komende maanden, het is helaas niet anders. Vanaf 5 december zal HV Abcoude met meer teams dan ooit deelnemen aan de zaalhockeycompetitie.

Zondag hockey

Heren 1 blijft goed presteren en staat nu redelijk los op de tweede plaats, 6 punten voor op nummer 3. Wie had dat kunnen denken. Rik en zijn mannen zijn zeer goed bezig en met nog 1 wedstrijd (wel winnen natuurlijk) te gaan kan er met een goed gevoel gerust worden in de winterstop. In maart staat meteen de zes punten wedstrijd tegen de Kikkers op het programma. Hiervan werd naar blijkt vorige keer wat geflatteerd verloren en dus moet er iets recht gezet worden.

Dit weekend kan veteranen B een belangrijke stap omhoog zetten. Dit team heeft het in eigen hand en kan uw steun goed gebruiken. Zondag aanstaande spelen alle seniorenteams thuis, reden om naar de club te komen waar ook de fameuze Saté Dansant zal plaats vinden na de wedstrijd van Heren1. Kijk naar het programma aanstaande zondag op de website en kom langs zodat de laatste veldspeeldag een druk bezochte wordt.

ALV donderdag 26 November

Ik hoop velen van u te zien op de ALV aanstaande donderdag, hier zal onder ander het jaarverslag worden gepresenteerd en er zal een presentatie zijn van de resultaten van de strategische sessies die we de afgelopen maanden met leden hebben gehouden: de "HV Abcoude 2020” presentatie. Alleen hierom zou je al moeten komen maar we zullen het extra gezellig maken met lekkere hapjes en drankjes.

Lustrumweekend 11,12 en 13 december

Het lustrumweekend komt snel dichterbij. Deze week heeft u verschillende uitnodigingen ontvangen voor de verschillende festiviteiten die dan plaats hebben. We trappen vrijdagavond 11 december af met het Disco zwemmen voor de D en E jeugd, een van de laatste keren dat er in het Meerbad gezwommen kan worden.

Zaterdag 12 december is er een lustrumdiner voor de seniorleden en ouders jeugdleden. Schrijf je zo snel mogelijk in want er is een limiet aan het aantal plaatsen. Inschrijven kan via de volgende link: www.hvabcoude-evenementen.nl . Ik hoop velen van jullie daar te mogen zien om met ons te genieten van lokale producten en gezellige muziek.

Zondag 13 december vieren we ons lustrum met alle leden tijdens de grote HVA lustrum receptie waarvoor iedereen uitgenodigd is. Wij hopen dat ook veel oud-leden zullen komen. Tijdens de receptie zal ook de Scoop loterij plaatsvinden. Koop vooral dit weekend loten voor de Lustrum Loterij aan de bar in het clubhuis.

Werkzaamheden nieuwe veld

Zoals u hebt gezien liggen de werkzaamheden voor veld 3 enigszins stil en zal de verwachte oplevering in december niet gehaald gaan worden. Het nieuwe veld komt pas na de winterstop gereed, maar een exacte datum hiervoor is niet te geven daar het afhankelijk zal zijn van de weergoden in het nieuwe jaar. We zullen dus nog even geduld moeten hebben.

Allemaal een mooi laatste veldweekend gewenst. We zien elkaar hopelijk donderdag op de ALV en anders wellicht dit wekeend op de velden.

Jeroen van Meerten