SPORTVELDEN HOLLANDSE KADE NA DE WINTERSTOP ROOKVRIJ

Nieuws afbeelding 25 april 2016

Tijdens het HVA2020 traject is door enkele leden het initiatief genomen om onze vereniging rookvrij te maken. Tijdens de ALV in november 2015 is dit besproken en werd het idee gesteund door de leden.

Zoals bekend zal het eigendom van de velden van HV Abcoude overgaan naar de gemeente. Omdat de gemeente groot voorstander is van het rookvrij maken van het gehele sportpark gaat dit nu gebeuren! Ook FC Abcoude doet dus mee aan dit initiatief.

Sporten is gezond terwijl (mee) roken schadelijk is voor de gezondheid. HV Abcoude is een belangrijke omgeving in het leven van opgroeiende kinderen. We willen kinderen graag een goed voorbeeld geven en zetten daarom in samenwerking met de gemeente en de Hartstichting de stap naar een rookvrij sportterrein.

Dat betekent dat we na de winterstop rookvrij zullen zijn op één uitzondering na: het dakterras op zondagmiddag!

Iedereen is en blijft welkom op onze club, ook rokers! We willen rokers alleen vragen om buiten het zicht en buiten het terrein te roken. De plekken binnen ons sportterrein, zoals langs de lijn en op het terras zijn verder rookvrij.

We hopen dat u zich samen met ons sterk wilt maken voor een gezonde, veilige en plezierige omgeving voor onze jeugd en andere bezoekers.