VAN DE VOORZITTER: VANALLES WAT VANUIT CHINA

Nieuws afbeelding 12 april 2016

Beste HVA’ers,

Het mooie van de huidige tijden is dat je op afstand alles kan volgen wat er gebeurt op de HVA. Vanuit China kun je zo via de Whatsapp of het internet verkeer dat mag, goed op de hoogte blijven van het wel en wee op de club.

De afgelopen weken is de competitie in alle hevigheid losgebarsten en zien we de stijgende lijn doorzetten. Verschillende standaardteams in de jeugd spelen hoog in de districtscompetitie en spelen bovendien bovenin mee. Ook zien we grote verbeteringen op de trainingen. Het is wel belangrijk om de voeten op de vloer te houden en er voor te zorgen dat we vooral naast goed hockey veel plezier in het spel blijven houden.

We krijgen veel vragen over het derde veld wanneer het aangelegd wordt. Eerlijk gezegd is daar lastig antwoord op te geven anders dan dat het weer moet meewerken. Het moet constant overdag 10 graden, droog, en er mag geen nachtvorst zijn. Pak uw weer-App en u kunt zelf de inschatting maken. Alles heeft te maken met het feit dat het aanleggen van de E-layer laag cruciaal is voor het veld en dat daar omzichtig mee omgegaan moet worden.

Heren 1

De mannen blijven goed presteren hoewel er dit weekend gelijk werd gespeeld. De koploper verloor dus liepen ze toch 1 punt in. Als er de komende weken wordt gewonnen zal op 1 mei de top wedstrijd tegen Noordwijk gespeeld worden die wel eens om het kampioenschap zou kunnen gaan. U heeft allen al een uitnodiging gekregen om massaal aanwezig te zijn de heren naar een overwinning te schreeuwen.

Het kampioenschap zou een wel heel mooi afscheidscadeau voor trainer Rick van Domburg kunnen zijn die de afgelopen jaren de mannen tot volwaardige hockeyers heeft weten te smeden waar ook nog eens rek in zit. Rick gaat komend seizoen Laren coachen in de Overgangsklasse en zal dus een mooie stap omhoog zetten. Wij zijn er trots op dat Rick de afgelopen jaren bij ons heeft gewerkt en we weten zeker dat hij iets moois achter gaat laten. Maar we zijn er nog niet dus nog even scherp blijven. Dat is wel aan hem toevertrouwd. Aanstaande zondag spelen de heren om 14.45 op HVA dus kom kijken. En kom vooral ook om 12.45 uur naar Dames 1 kijken die de weg naar boven weer hebben gevonden.

Familie Toernooi

15 mei is het zover, dan zal het gezellige familie toernooi plaatsvinden, aan het einde van de mei vakantie. Wij hopen dat jullie al teams hebben samengesteld en binnenkort zal het inschrijf formulier op de website staan. Duimen voor mooi weer en dan gaat het allemaal voor elkaar komen.

We zien elkaar weer op het veld dit weekend

Jeroen van Meerten