VAN DE VOORZITTER: OVER OPENING VELD EN DE CAMPAGNE ROOKVRIJ

Nieuws afbeelding 8 september 2016 Vorige week een nieuwe milestone in de geschiedenis van HV Abcoude. Een derde veld en een ware hoofdklasse ontmoeting op onze velden. Kunnen we het seizoen mooier inluiden? Ik denk van niet en alles ziet er goed uit om er een fantastisch seizoen van te maken.

Derde veld
Het derde veld is eindelijk in gebruik genomen en over het complex lopend vervuld mij dit met trots. Een groot aantal mensen hebben zich de afgelopen jaren ingezet om het derde veld te realiseren. Afgelopen donderdag konden we het officieel openen waarbij de wethouder Sport ook haar hockey- vuurdoop kreeg. Voor velen van u is het wellicht niet zo zichtbaar geweest, maar er zijn vele uren in gaan zitten die geheel vrijwillig door HVA leden werden ingevuld. Ik wil dan ook iedereen die zijn bijdrage aan veld 3 heeft geleverd heel erg danken. Jullie kunnen trots op jezelf zijn!

ABN AMRO CUP
Na de opening van het derde veld was het tijd voor de ABN AMRO CUP waarbij in een drieluik, Kampong, Almere en Qui Vive de openingsronde van dit voorbereidingstoernooi speelden. Wij danken ABN AMRO dat zij ons gekozen hebben om deze avond te organiseren en ik kan zeggen dat het vlekkeloos is verlopen. Veel publiek, positieve reacties van gasten, spelers en scheidsrechters en veel gezelligheid. We doen dus echt iets goeds op onze club. En wie weet zullen onze jonge spelers ooit het hoogste niveau halen. De aanwezige jeugd kon heerlijk dromen die avond.

Campagne Rookvrije generatie
Deze week is de campagne van de Hartstichting in première gegaan. Op Facebook en Twitter worden de filmpjes gedeeld en op de website staan de links ook. HVA speelt een prominente rol in de filmpjes, die al veel positieve reacties hebben opgeleverd. Wij hechten er als club aan om in een rookvrije omgeving te hockeyen en zo onze jeugd het goede voorbeeld te geven. Ik wil u als lid, ouder en trouwe bezoeker danken dat u meewerkt. Samen kunnen we het doen!

Tot slot
Dit weekend barst de competitie weer los! Voor zover ik begrijp heeft iedereen zich goed voorbereid en zijn we klaar voor de start. We zijn benieuwd of de glazen bol aan het eind van het seizoen realiteit wordt. Zaterdag hebben we veel jeugdwedstrijden en zondag spelen Dames I (12.45 uur) en Heren I (14.45 uur) thuis. Kortom, geen reden om niet te komen en te genieten van het mooie weer en goed hockey.

Ik hoop u dit weekend te zien op de velden.