VERSLAG FIT H1 - ABCOUDE H1 1-1

Nieuws afbeelding 2 oktober 2017

Na een zeer goede competitiestart moest Abcoude H1 zondag uit in Kadoelen spelen tegen een zeer grote concurrent: FIT H1. FIT was het seizoen ook zeer sterk gestart met zeven punten uit drie wedstrijden. De mannen wisten dat dit een taaie wedstrijd zou worden en waren daarop voorbereid.

Om half drie klonk het fluitsignaal en FIT zette Abcoude onmiddellijk onder hoge druk, zonder enorme kansen te creëren. FIT creëerde daarentegen wel halve kansen en door goed keeperswerk van Ole Zumpolle bleef Abcoude op de been. Na tien minuten begon Abcoude zich te herpakken, de mannen kwamen steeds beter in de wedstrijd te zitten. De combinaties begonnen te lopen, Abcoude begon het balbezit te domineren en Abcoude speelde meer op de helft van FIT. Deze hoge druk leverde uiteindelijk de 0-1 op. Door hoge Abcoudse druk leverde de opbouwer van FIT de bal in bij Phil de Wit, die de cirkel inging en genadeloos in de lange hoek raak flatste: 0-1. Abcoude probeerde door te pakken maar FIT vocht sterk terug. Twee strafcorners werden goed verdedigd, de tweede werd zelfs van de lijn gehaald door Bart Vonk. Na ongeveer twintig minuten sloeg FIT ook toe, een van richting veranderde pass vond een spits op de achterlijn. Door een goede schijnbeweging zette hij de Abcoudse doelman op het verkeerde been en schoot hij de 1-1 raak. De wedstrijd bleef echter in Abcoudse handen. De heren wisten dit overwicht niet om te zetten in kansen of doelpunten. Abcoude scoorde daarentegen wel een afgekeurd doelpunt. De ruststand was 1-1.

Het tweede bedrijf begon wederom met Abcoudse hoge druk. Abcoude domineerde de eerste vijftien minuten. Onder meer twee strafcorners werden er verdiend, één honderd procent kans werd gemist en twee ballen schoten rakelings lang de tweede paal. FIT vocht zich wederom sterk terug en de tweede helft stond in het teken van hoge inzet, weinig kansen en slordig spel van beide kanten. FIT was het gevaarlijkste in deze periode met enkele goede kansen, deze werden echter keer op keer verijdeld door goed verdedigend Abcouds werk door onder meer Ole Zumpolle, Floris de Vries en Remi Post. De genomen beslissingen van de scheidsrechters zaten deze keer niet mee voor Abcoude. Enkele verdiende strafcorners werden niet toegekend en in de laatste tien minuten werd Robin Viëtor met een groene kaart van het veld gestuurd, waardoor de druk van FIT weer toenam. Deze druk leidde echter niet tot grote kansen waardoor de ruststand ook de eindstand werd. De uiteindelijke uitslag was 1-1.

Aankomende zondag zullen onze helden zich proberen te herpakken in de thuiswedstrijd tegen Nieuwegein H1, een prille clash tussen de nummers twee en drie van de competitie. Nieuwegein maakt namelijk ook een uitstekende competitiestart door met negen punten uit vier wedstrijden. Wij hopen aanstaande zondag weer van jullie fantastische aanhang te genieten op het sportpark de Hollandse Kade te Abcoude om 14:45.