Verslag

VERSLAG ABCOUDE H1 - NIEUWEGEIN H1 3-3

Nieuws afbeelding 9 oktober 2017

Vorige week speelde onze Heren 1 gelijk tegen grote concurrent FIT. Vandaag kwam een andere grote concurrent Nieuwegein op bezoek. In de voorbereiding werd een spectaculaire oefenwedstrijd gespeeld, die 4-4 eindigde in Nieuwegein. Vandaag wilden de mannen dit rechtzetten en de strijd in eigen voordeel beslissen.

Abcoude begon de eerste fase redelijk afwachtend, net zoals de Nieuwegeinse tegenstander. Abcoude was iets gevaarlijker met wat kleine kansjes. Na een kwartier barstte de ban. Een goed uitgevoerde counter van Nieuwegeinse kant leidde de 0-1 in. In eerste instantie kon Max van de Weg het schot keren, maar in de rebound schoot de Nieuwegeinse spits raak. Drie minuten later was het weer raak voor de bezoekers. Een grote fout achterin leidde de kans in voor de Nieuwegeinse centrumspits die om de Abcoudse doelman heen liep en netjes de 0-2 binnenschoot. De volgende fase bleef Nieuwegein bijzonder gevaarlijk. De Abcoudse defensie bleef echter op de been en Abcoude vocht zich terug de wedstrijd in. De eerste strafcorner werd verdiend en het momentum leek meer aan Abcoudse zijde te komen. Een minuut voor rust had Abcoude de opgelegde kans om weer terug in de wedstrijd te komen, maar de Abcoudse spits wist de bal vanaf twee meter over het vijandelijke doel te schieten. Ruststand: 0-2.

Onze helden stonden in het tweede bedrijf voor een lastige taak: de achterstand wegpoetsen en kijken of er nog gewonnen kon worden. Onze heren begonnen furieus aan de tweede helft. Al snel betaalde dit zich uit. Phil de Wit kreeg een opgelegde kans en schoot deze direct raak: 1-2. Nieuwegein stond echter sterk op de benen en enkele strafcorners werden door hen goed verdedigd. Nieuwegein begon weer terug te vechten en verdiende zelf ook enkele corners, die goed door de Abcoudenaren werden verdedigd. De vijfde corner was de Abcoudse cornerdefensie toch te machtig:

1-3. Onze heren pakten gelijk door. De bal werd vanaf rechts te cirkel ingeflatst. Robin Viëtor stuitte eerst nog op de keeper van de tegenstander, maar de rebound werd door Floris Stigter goed binnen gewerkt: 2-3. Onze mannen pakten door. Phil de Wit zette zijn kenmerkende rushes op en spits Pim Bloemendal functioneerde als goed aanspeelpunt. Enkele strafcorners werden verdiend en uiteindelijk sleepte Pim Bloemendal raak: 3-3. Het momentum bleef in Abcoudse handen. Verschillende strafcorners werden behaald, maar de Nieuwegeinse doelman had een uitermate goede dag. Een getipte bal dook hij met stijl uit de rechter onderhoek en het directe schot uit de strafcorner kon deze goede keeper niet verschalken. Robin Viëtor leek kort voor het einde de gehele Nieuwegeinse defensie te verschalken, echter stuitte hij weer op de Nieuwegeinse doelman, die daar wel een strafcorner weggaf. Deze werd echter niet benut. De dominantie van Abcoude in de tweede helft kon niet uitgedrukt worden op het scorebord dus bleef de stand steken op 3-3. Een uitslag die voor beide teams aanvoelde als een nederlaag. De echte winnaar was de neutrale toeschouwer: zes doelpunten, veel inzet en met vlagen slordig en goed spel.

Volgende week willen onze mannen weer de vreugde van een overwinning proeven. De mannen moeten uit naar de Zwaluwen. Onze heren waren zeer verheugd door de goede aanhang. Op 22 oktober staat de voorronde van de beker op het programma in Lisse en op 29 oktober hopen wij jullie allemaal te ontvangen in Abcoude om 14:45 als onze mannen het opnemen tegen Loenen H1.