VERSLAG ZWALUWEN H1 - ABCOUDE H1 2-9 (!)

Nieuws afbeelding 18 oktober 2017

Op een schitterende oktober middag, moesten onze helden uit naar Utrecht om tegen de laagvlieger Zwaluwen H1 te spelen. De heren wilden de smaak van overwinning weer proeven na twee gelijke spelen en vandaag was de uitgelezen kans om dit te doen. Een schitterend weertje, een mooi complex en een relatief goed veld: alle omstandigheden waren perfect.

Het duel begon spectaculair, binnen 30 seconden ontstond de eerste kans van Zwaluwen, maar de bal werd vlak voor het Abcoudse goal van Ole Zumpolle langs geschoten. Twee minuten later ging Abcoude in de aanval. Bart Vonk kon het halve veld oversteken en schoot beheerst de 0-1 binnen. Vervolgens ging het hard. Het leek helemaal Bart Vonk zijn middag te worden nadat hij vijf minuten later de 0-2 binnenschoot en een grote kans kreeg op de 0-3. Maar de bovenaardse krachten hadden ons gezegend. Onze goed heiligman was vroeg aangekomen in Nederland en was meegegaan met onze Heren 1. Hij beloonde ons harde werken met één van de mooiste cadeaus die er is: Een weergaloze dag voor Jesse van der Harst. Na de openingsshow van Bart Vonk, was het nu de beurt aan zijn aanvallende kompaan Jesse van der Harst om de hoofdshow te geven. Jesse van der Harst dartelde over het veld, frustreerde verdedigers, schoot ballen consequent langs de keeper en wist ook nog eens twee corners raak te slepen. Vijftig minuten later, met een intermezzo van twee Zwaluwse goals, eindigde de van der Harst show. Een korte samenvatting van de show: zes doelpunten en één afgekeurd doelpunt. Twee corners, twee binnentikkers, een vernietigende backhand en een mooie veldgoal. Hij kwam in de buurt van het record van Pim Bloemendaal, die vandaag vanwege omstandigheden niet kon spelen. Twee jaar geleden tegen Katwijk wist hij acht doelpunten te scoren. Maar bij een goede hoofdshow hoort ook een passend einde. Vijf minuten voor het einde kreeg Thom Brinkhof de bal aangespeeld van Niels Denekamp op de rand cirkel en Thom schoot zijn backhand in de korte hoek raak: eindstand 2-9.

Abcoude drukte vandaag voor het eerst zijn dominantie ook uit in de score: 2-9. Echter hadden er nog veel meer doelpunten gescoord kunnen worden. De scheidsrechter vergat onze helden een strafbal te geven en meerdere 100 procent kansen werden gemist. Achteraf gezien hebben onze heren een goede wedstrijd gespeeld. De drie punten gaan mee naar Abcoude en er is flink gewerkt aan het doelsaldo.

Volgende week staat de beker op het programma, waar de mannen op Hisalis aan de bak moeten om door te gaan in de Silver Cup. Op 29 oktober spelen onze mannen weer thuis tegen Loenen H1, waarbij Abcoude zijn gedeelde koppositie in de competitie wil behouden door de drie punten binnenshuis te houden. Wij hopen weer te kunnen rekenen op jullie fanatieke aanhang op 29 oktober om 14:45 op Sportpark De Hollandse Kade te Abcoude.

Reageer op het nieuws