VAN ONZE VOORZITTER...

Nieuws afbeelding 27 oktober 2017

Beste HVA’ers,

Kunnen jullie het je nog herinneren: voor de eerste keer naar de hockeytraining op de fiets, door weer en wind? Voor mij is dit nog niet zo lang geleden. Na het oppakken van de voorzittershamer kon ik het niet nalaten om ook eens een stick ter hand te nemen en met de trimmers op maandag en woensdag mee te doen. Ik kan alleen maar bevestigen wat jullie natuurlijk allang wisten – hockey is een heel leuk spel om te doen. Bij deze wil ik dan ook andere ouders van jeugdleden oproepen om ook eens mee te trim-hockeyen op maandag ("beginners”) of woensdag ("gevorderden”) – als ik het kan, kunnen jullie het zeker!

Nieuwe poule-indeling

Het voorseizoen is succesvol verlopen voor de jeugdteams. De nieuwe poules zijn tijdens de herfstvakantie bekend gemaakt, waarbij zoals gebruikelijk alle teams ingedeeld zijn met teams van vergelijkbare sterkte. Mijn voorganger kon in een recent verleden al verheugd constateren dat de lijnteams over het algemeen goed presteren, steeds hoger worden ingedeeld en soms zelfs bovenin meespelen. Ik vind het met name ook leuk te zien dat ook de breedteteams steeds beter gaan hockeyen. Dat vergroot voor alle kinderen de spelvreugde. Het beleid dat enkele jaren geleden is ingezet begint wat mij betreft zijn vruchten af te werpen.

Dames en Heren 1

Op de zondagen hebben we kunnen genieten van het goede spel van Dames 1 en Heren 1. Ze draaien beide bovenin mee met smaak naar meer. De heren is het ook gelukt zich te kwalificeren voor de volgende ronde in de Silver Cup. Grote klasse! Geweldig dat de dames en heren hun plezier en succes willen delen met onze jeugdspelers door middel van de mini’s van de week tijdens de thuiswedstrijden en de CDE-clinic van komende zaterdag 28 oktober. Opgeven kan nog via [email protected]. Zeker doen, het is altijd mooi om de kids met onze helden en heldinnen bezig te zien. Ik zou zelf wel in willen schrijven, maar ben bang dat ik het aanvangsniveau nog niet haal. Overigens laten ook onze veteranen dames en heren onverminderd goede resultaten zien.

ALV

Alhoewel veel zaken goed op de rails staan wil dit niet zeggen dat er niet nog veel kan verbeteren. Als bestuur zijn we helaas noch alwetend noch alkunnend. We hebben jullie hulp nodig voor ideeën en voor uitvoering. Op donderdagavond 16 november hebben we een algemene ledenvergadering en dat is bij uitstek de plaats om je stem te laten horen. Ik hoop jullie daar te zien. Uiteraard ben ik ook vaak langs de lijn te vinden en schroom niet om aan mijn mouw te trekken, behalve dan als de bal in de cirkel is.

Sportiviteit & Respect

Vanuit het bestuur willen we sowieso meer aandacht geven aan Sportiviteit & Respect. We denken dat hier nog wel wat te winnen valt, ook onder onze eigen leden en ouders. We gaan hier een aparte commissie voor in het leven roepen met als doel ons allen te helpen te spelvreugde voor alle spelers, begeleiders en toeschouwers te vergroten. Voor de jongste jeugd gaan we daar samen met een van de sponsoren binnen dit thema iets leuks voor organiseren.

Ik wens iedereen nog een fijn restant van de herfstvakantie toe en we zien elkaar weer snel langs de lijn, wellicht op vrijdagavond 10 november wanneer Heren 1 het opneemt tegen Westerpark voor de Silver Cup?

Groet,

Casper Heijsteeg