Van de voorzitter...over de lente, kampioenen en warme choco

Nieuws afbeelding 16 maart 2018 De hockeywinter is voorbij - althans dat leek zo. Een winter die door onze jeugdleden alles behalve slapend is doorgebracht. Er was een record aantal teams dat mee deed met zaalhockey en maar liefst zes teams zijn kampioen geworden. De meiden van de ZMA1, ZMB2, ZMC3 en ZMC4 en jongens van de ZJC3 en ZJD3 viel deze eer te beurt. Namens de hele vereniging gefeliciteerd! En voor alle spelers geldt dat ze de skills die ze in de zaal hebben geleerd het veld mee op nemen.

Ook op de achtergrond was geen sprake van een winterslaap. De overdracht van de velden aan de gemeente is definitief vastgelegd. Diverse sponsoren zijn overtuigd om zich langer of nieuw te verbinden aan HVA. Het jeugdbestuur werkt met hulp van de activiteiten commissie aan wat een heel mooi E-toernooi belooft te worden.De clubfund actie werd voorbereid. En nog veel meer …

Na de voorjaarsvakantie leek vorige weekeinde de hockeylente haar intrede te hebben gedaan. De clubfund actie werd gelanceerd in de Plus. Op de avond van de vrijwilliger werden diegenen die zich inzetten voor de club in de olie - eh, sorry het zonnetje - gezet. En op het veld was het weer genieten! Heerlijk om de jeugd op het veld actief te zien. De rode wangen na de wedstrijd. De vreugdedansjes – ik herkende de swish - bij de eerste doelpunten. Een absolute aanrader om te herstellen van een avond in de zon.

En dan de zondag. Heren 1, Dames 1 en de jongere ouderen A hebben dit eerste weekeinde direct aan de concurrenten laten weten dat hun ambities niets minder dan het kampioenschap is. Het belooft dus een warme lente te worden – met veel zon. Maar nu eerst nog even een weekeinde met het haardvuur aan. En wellicht dat ik u toch nog langs het veld tref met een jägermeister of warme choco.