Verslag

Abcoude H1 – Woerden H1 1-0

Nieuws afbeelding 30 mei 2018

Na het vrije weekend vanwege Pinksteren, mochten onze mannen aan de bak tegen Woerden H1 op een erg benauwd warme zondagmiddag. Uit werd van Woerden gewonnen met 2-6. Echter Woerden is een ploeg die lastig is om te verslaan. De nummer 2 en nummer 3 van de competitie wisten geen grote uitslagen neer te zetten tegen Woerden. Echter moesten onze mannen deze horde nemen en 3 punten veiligstellen in de tocht naar promotie.

In het warme weer begonnen onze Abcoudse mannen sterk. Er werd goed opgebouwd en de druk van Woerden was niet effectief. Abcoude had het overwicht en het wachten was op kansen, een trend die zich zal voordoen in de gehele wedstrijd. De kansen deden zich nog niet voor. Vervolgens kwam de Woerdse tegenstander tot leven en begon deze op de deur te kloppen. Een geheel kwart was gespeeld zonder grote kansen aan beide kanten. In het tweede kwart werd Woerden gevaarlijker door hun goede omschakeling. Echter bleef de Abcoudse verdediging fier overeind staan onder leiding van aanvoerder Alon Guggenheim. Hoewel het spelbeeld gekanteld was, kon Woerden geen grote kansen creëren. Halverwege het tweede kwart kwam de Woerdse tegenstander sterk over de achterlijn de cirkel binnen. Twee Abcoudse verdedigers werden gepasseerd en vervolgens ook Hans Teunisse, echter kon de voorzet niet gepromoveerd worden tot goal. En waar het doelpunt niet aan de ene kant valt, valt het doelpunt wel aan de andere kant. In de omschakeling was Abcoude zeer scherp. Binnen luttele seconde na de grote kans van Woerden stond Abcoude aan de andere kant en vocht Pim Bloemendal zich een weg langs drie Woerdse verdedigers en hij schoot de bal onder de keeper door: 1-0 voor onze mannen, wat ook de ruststand was.

Abcoude begon de tweede helft furieus. Dit leidde ook tot een grote kans voor Sander Post die echter ongelukkig de bal net over de lat heen wipte. Vervolgens nam de druk van Abcoude toe, echter kon deze druk niet bekroond worden met een doelpunt. Woerden knokte zich weer terug de wedstrijd in en de druk op de Abcoudse defensie nam toe. Echter waren onze Abcoudse mannen nog steeds op zoek naar de 2-0. Halverwege de tweede helft vond Thom Brinkhof met een geweldige scoop Rostom Maktouf, die de bal over de doelman heen stifte, echter was de bal net te hoog, waardoor de spanning in de wedstrijd bleef. Woerden begon vrij opportunistisch te spelen. Dit leverde vrij chaotische situaties op. In het laatste kwart viel één van de voorzetten goed en de Woerdse aanvaller leek de bal binnen te tikken, echter stond Hans Teunisse goed op zijn post en de Abcoudse doelman keerde de Woerdse inzet, waarna Niels Denekamp de bal van de doellijn kon schieten. Ook kreeg Woerden nog een strafcorner die goed van de lijn werd gehaald door Bart Vonk. Hoewel het weer al zwaar was voor beide partijen en de spanning al goed in de wedstrijd zat, besloot de scheidsrechter de pot nog wat zwaarder en nerveuzer te maken voor onze Abcoudse helden. Tien minuten voor het einde van de wedstrijd besloot de scheidsrechter onterecht een Abcoudse aanvaller met een gele kaart voor tien minuten naar de zijkant te sturen. Hierdoor nam de druk op de Abcoudse defensie toe. Echter kraakte de Abcoudse defensie niet meer door goed defensief werk van het Abcoudse collectief en werden de zwaarbevochten 3 punten binnenshuis gehouden.

Aankomende zondag is het D-day in de 3e klasse E. Trotse koploper Abcoudse mag op bezoek bij de nummer 3 Castricum H1, die 3 punten achter staan op de Abcoudenaren. Bij winst zetten de Abcoudse mannen een grote stap naar promotie en misschien wel het kampioenschap. Bij gelijkspel kan de nummer 2 FIT over de Abcoudenaren heen en bij een verliespartij gaan onze helden nog twee zware potten tegemoet. Heeft u nog geen plannen voor aanstaande zondag en wilt u 70 minuten aan passie, zweet, karakter en doorzettingsvermogen zien? Moedig dan onze mannen aan op Castricum om 14:45! Anders zien wij jullie graag weer op 10 juni te Abcoude om 14:45 voor onze thuiswedstrijd tegen Soest. Een wedstrijd met een speciaal karakter, waarin afscheid wordt genomen van een Abcouds erelid, die na jaren van trouwe dienst een stapje terugdoet en zijn laatste wedstrijd voor onze Heren 1 zal spelen. Hopelijk tot aanstaande zondag en anders tot 10 juni!