Abcoude H1 – Purmerend H1 3-1

Nieuws afbeelding 26 september 2018

Op een regenachtige zondagmiddag wilden onze Abcoudse mannen een vervolg geven aan de wedstrijd tegen Noordwijk een week eerder: de helden wilden graag drie punten binnenhalen in de competitie. Dit keer was de tegenstander Purmerend H1. Een niet zo bekende tegenstander voor onze mannen.

Wederom kwam Abcoude zeer sterk voor de dag in de eerste paar minuten. Onze helden probeerden in de openingsminuten meteen de 1-0 te forceren. Echter lukte dit niet. Vervolgens kwam Purmerend beter in de wedstrijd, maar bleef Abcoude de betere ploeg. Enkele kansen werden gecreëerd aan Abcoudse zijde, echter werden deze niet afgemaakt. Totdat halverwege de eerste helft Abcoude aan de rechterzijde de cirkel binnenkwam bij Purmerend en de bal in de kluts op de doellijn bleef liggen. Valentijn Viëtor was in het duel op de lijn veruit de sterkste en duwde Abcoude naar de 1-0 voorsprong. Vervolgens ging Abcoude op zoek naar de 2-0. De druk op de Purmerendse verdediging nam toe, echter kon er geen rendement behaald worden. Kort voor rust liet Purmerend dan toch iets van zich zien. Nadat zij sterk de cirkel binnenkwamen, kon er uiteindelijk een man vrijgespeeld worden voor de neus van Hans Teunisse en deze Purmerendse spits schoot de eerste kans van Purmerend direct raak en zette daarmee de 1-1 en de ruststand op het bord.

Onze mannen hadden het volste vertrouwen in de overwinning en begonnen de tweede helft weer ijzersterk. Abcoude wist de gehele tweede helft te domineren en begon steeds meer kansen te creëren. Alleen moest de bal nog wel het doel in. Halverwege de tweede helft viel dan de 2-1 voor Abcoude. Na een snelle uitbraak kwam Bart Vonk één op één met de doelman te staan. De eerste inzet werd gekeerd maar kwam via de verdediger van Purmerend weer bij Bart Vonk terecht die zo de 2-1 binnenschoot. Purmerend ging vervolgens op zoek naar de 2-2, maar wist niets te vinden in de ijzersterke Abcoudse defensie. Twee minuten voor tijd zette Pim Bloemendal op aangeven van Bart Vonk nog de 3-1 voor Abcoude op het bord en daarna was het einde wedstrijd.

Abcoude Heren 1 kent zo dus een goede start aan het seizoen. Na drie wedstrijden hebben de Abcoudse helden zeven punten behaald. De mannen willen deze goede serie volgende week vervolgen uit tegen FIT H1, de grote rivaal van het vorige seizoen. Wij hopen jullie allemaal weer te zien over twee weken als de Abcoudse mannen het thuis opnemen tegen Alphen. Dus tot 7 oktober 14:45 te Abcoude!