Verslag

Verslag Haarlem H1 – Abcoude H1 2-2 laatste wedstrijd voor winterstop

Nieuws afbeelding 3 december 2018
In de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop mochten onze mannen het opnemen tegen het Haarlem H1 van ex-assistent coach Simon van de Kamer. Een pittige tegenstander die de speelwijze van onze Abcoudse helden goed kent.

In de eerste helft was goed te merken dat Haarlem uitstekend was ingesteld op het Abcoudse spel. De Abcoudenaren hadden moeite om het spel van Haarlem te ontregelen. Echter nam Abcoude toch de voorsprong binnen vijf minuten. Phil de Wit werd gelanceerd langs de lijn en nadat hij goed naar binnen sneed en enkele tegenstanders passeerde, vond zijn pass Jesse van der Harst, die de 0-1 binnenschoot. Haarlem had echter de overhand en begon dit overwicht door te drukken. Na een goed verdedigde strafcorner kregen de Abcoudenaren de bal niet weg en de derde harde bal de cirkel in viel via de rebound goed voor de spits van Haarlem die de 1-1 binnenschoof. Haarlem pakte door en wist nog meer strafcorners te versieren. De vierde was raak, wederom na een rebound toen de sleper van Haarlem dit keer met een harde forehand Hans Teunisse verschalkte. Het antwoord moest komen van de Abcoudenaren, maar de Haarlemse doelman had een uitstekende dag en wist een inzet van Pim Bloemendal ternauwernood te keren.

Met de stand op 2-1 gingen de Abcoudenaren op zoek naar grip op de wedstrijd maar vooral naar doelpunten. Haarlem werd stevig naar achteren gedrongen en de Abcoudenaren hadden de volledige controle in de pot. Echter haperde de Abcoudse strafcorner vandaag. Halverwege de tweede helft werd het verzet van Haarlem eindelijk gebroken. Niels Denekamp liep door de eerste twee linies van de Haarlemmers heen en stak de bal op Bart Vonk, die twee mannen in de cirkel passeerde en vervolgens hard binnenschoot in de korte hoek. Met de 2-2 op het scorebord ging Abcoude op zoek naar de leiding in de wedstrijd. Enkele strafcorners werden verdiend, maar werden onbenut gelaten waardoor de eindstand op 2-2 bleef steken.

Na het 2-2 gelijke spel vinden de Abcoudenaren zich op de derde plek in de competitie terug met een achterstand van twee punten op de koppositie: Een zeer goede prestatie, uitgangspositie en een zeer mooie eerste seizoenshelft.