Sportiviteit en respect

Introductie blauwe kaart

Nieuws afbeelding 11 maart 2019

Beste hockeyfans,

Dat er af en toe een gele of rode kaart wordt uitgedeeld tijdens een hockeywedstrijd maken we allemaal wel eens mee; en daar zijn we dan niet trots op. Daarom introduceert HVA voor de DEF-jeugd vanaf 16 maart de BLAUWE KAARTeen kaart om wél trots op te zijn.

Wat is de blauwe kaart?

De BLAUWE KAART is een initiatief van de KNHB en wordt inmiddels gebruikt op een aantal hockeyclubs in Nederland. Omdat wij op HVA sportiviteit en respect hoog in het vaandel hebben staan, omarmen ook wij dit initiatief.

Het idee van de BLAUWE KAART is dat spelers elkaar tijdens iedere wedstrijd een compliment geven. HVA neemt hiertoe het initiatief door ieder van haar DEF teams te vragen na een thuiswedstrijd aan het bezoekend team een BLAUWE KAART te geven, met op de achterkant geschreven waarom het bezoekend team zo sportief was. Zo kijken spelers, begeleiders en supporters ook op een andere manier naar de wedstrijd en is er meer nadruk op wat goed gaat en positief is. Een mooie aanvulling op Shake Hands (het geven van een hand voorafgaand aan de wedstrijd en het even samen zitten na de wedstrijd). Het vergroot het plezier en de sfeer rondom de hockeywedstrijd.

Hoe werkt de BLAUWE KAART?

1. Elk DEF-team ontvangt bij iedere thuiswedstrijd van de wedstrijddienst een BLAUWE KAART, of kunnen deze ophalen in het clubhuis.

2. Na elke wedstrijd schrijft de daartoe aangewezen speler van het HVA team met behulp van zijn coach of manager op de achterkant van de BLAUWE KAART geschreven wat er leuk/ positief/ sportief was aan het spel of gedrag van de tegenstander.

3.De manager of coach van het team maakt vervolgens een foto van de kaart met het compliment en mailt deze naar [email protected]. Leuk als je hem ook in je team app of zet!

4.Tenslotte geeft een van de spelers van het HVA team de BLAUWE KAART aan een speler van de tegenstander waarna de teams zoals gebruikelijk samen in het clubhuis wat drinken.

Uit alle ingezonden foto’s met complimenten zal aan het eind van het jaar het mooiste compliment worden gekozen voor een speciale prijs.

We zijn heel benieuwd naar de foto’s van de complimenten aan jullie tegenstanders.

Veel plezier ermee!

Sportieve groet,