Dubbelverslag Heren 1

Nieuws afbeelding 15 april 2019

Abcoude H1 – Fit H1 0-3

Op zondag 31 maart nam Abcoude H1 het op tegen FIT H1, een welbekende tegenstander, en de wedstrijd kan gerust een wedstrijd genoemd worden tussen twee aartsrivalen.

Over de wedstrijd kunnen wij kort zijn. Abcoude was nog te vermoeid van het vorige weekend en de trainingsweek om volledig fit aan de start te verschijnen van deze wedstrijd. Na de eerste helft was de tussenstand 0-0 en was er vrij weinig gebeurd. De Abcoudse coach Tijmen Vierhout gaf aan dat de ploeg die als eerste scoorde de wedstrijd zou gaan winnen, hij bleek gelijk te hebben. Kort na de rust wist FIT de 0-1 te maken na een tip-in. Abcoude had niet de capaciteit om het tempo op te schakelen, waardoor FIT nooit in de problemen kwam en de ruimtes kon benutten omdat Abcoude vooruit probeerde te hockeyen. De wedstrijd eindigde in een kansloos 0-3 verlies voor onze Abcoudenaren.

Alphen H1 – Abcoude H1 2-1

Na de flinke zeperd tegen FIT moesten onze mannen de week daarna op 7 april uit naar de koploper Alphen, waarvan thuis 3-7 werd verloren. Onze Abcoudse helden hadden vrij weinig te verliezen in deze pot en konden vrijuit hockeyen om te kijken wat het resultaat zou worden.

In het mooie en vooral warme weer had Abcoude het de eerste tien minuten lastig met de druk en het hoge tempo van de Alphenaren. Na een kwartier spelen wist Alphen de dominantie uit te drukken in de score na een goede aanval over links: 0-1. Echter Abcoude week niet van het plan af en de Alphense storm begon te liggen en onze mannen kwamen beter in de wedstrijd. Wederom was de eerste helft een helft van weinig kansen.

De Abcoudse helden gingen de rust in met een 0-1 achterstand, maar met een goed gevoel over de wedstrijd. Het plan was goed en de verdediging stond uitermate goed met een uitblinkende Coen Vonk. In de tweede helft kreeg Alphen geen grip op de wedstrijd door het spel van onze Abcoudse mannen. De Abcoudenaren begonnen ook meer kansen te creëren en werden steeds gevaarlijker. Halverwege de eerste helft werd de eerste Abcoudse strafcorner verdiend door Rostom Maktouf en deze corner werd benut door Pim Bloemendal voor de 1-1. Abcoude voerde de druk op en Alphen schakelde ook een versnelling omhoog waardoor het een erg aantrekkelijke wedstrijd was. Abcoude mist enkele goede mogelijkheden en Alphen kwam ook in de omschakeling vaker in gevaarlijke situaties uit. Ongeveer tien minuten voor het einde viel een scoop voor de Alphenaren goed en konden zij de 2-1 noteren. Abcoude verhoogde de druk nogmaals en probeerde de 2-2 te forceren, waardoor de Alphenaren in de counter konden toeslaan. Echter de Alphense pogingen en de Abcoudse pogingen waren tevergeefs en de score bleef steken op de 2-1 zege voor Alphen H1.

Volgende week zondag gaan onze Abcoudse mannen op zoek naar de eerste drie punten van de tweede seizoenshelft. Wij hopen jullie zondag 14 april allemaal te zien om 14:45 om onze mannen naar de overwinning te schreeuwen tegen Kikkers H1.