Terugblik voorzitter tweede seizoenshelft 2021-2022

Nieuws afbeelding 2 juli 2022 Hard werken maar met een heel goed gevoel...  vat voor ons als bestuur de terugblik op de tweede seizoenshelft goed samen.

Na een zaalseizoen waarin we helaas nog met een aantal COVID-beperkingen te maken hadden, konden we vanaf eind februari  gelukkig vrij van lockdowns en maatregelen weer fris van start op het veld.

De maand maart stond op de club in het teken van verschillende bijeenkomsten voor alle commissies, categorieën, (jeugd) trainers en coaches. Het hoogtepunt in maart was voor ons natuurlijk dat we weer gewoon publiek langs de lijn en aan de bar mochten ontvangen!

Om qua organisatie op de club na twee Covid jaren, waar er ongemerkt toch een vorm van vrijblijvendheid in was geslopen, weer goed de puntjes op de ‘i’  te zetten hebben we in april een ‘Open Club maand’ georganiseerd. Middels allerlei activiteiten (bijvoorbeeld spelletjes op vrijdagen, het schoolhockeytoernooi, de pannenkoekentraining en paaseieren zoeken) en borrels (op de vrijdagmiddagen en het ‘Uit Je Plaat’ vrijwilligersfeest) wilden we iedereen weer laten ervaren hoe leuk een hockeyclub kan zijn in een normaal seizoen. Uiteraard hebben we deze Open Club Maand ook gebruikt om nieuwe leden uit te nodigen om kennis te maken en mee te trainen op onze club.

Ook hielden we om april en mei verschillende ‘Thé Dansants’ en is er goed gefeest door onze seniorenteams.

Onze gastvrouw Melanie was de eerste maanden van het jaar wegens ziekte helaas niet aanwezig en we zijn blij dat zij intussen weer in goede gezondheid aan het werk is. Wel hebben we nog te maken met flinke uitdagingen wat betreft de barbezetting en gastvrijheid. We zoeken nog steeds versterking voor onze Barcommissie, meld je dus graag aan (bij Marieke Gefferie) om op die manier af en toe een paar uurtjes je club te ondersteunen!

Zoals je ongetwijfeld hebt gezien heeft ons clubhuis dit seizoen van binnen een echte ‘make-over’ gekregen en ook dat zorgde weer voor nieuwe energie. Veel dank nogmaals hiervoor aan onze Kluscommissie die een aantal weekends hard gewerkt heeft om dit prachtige resultaat te bereiken. Wat je met een klein budget en veel vrijwilligers al niet kan bereiken, dat is nou echt onze club ten voeten uit... Deze make over was voor ons stap 1 en we zijn op dit moment onze plannen voor het clubhuis verder aan het uitwerken. Wij kijken daarbij naar het verbeteren van de toegankelijkheid naar boven, meer ruimte voor horeca- en keepersmaterialen en het weer bereikbaar maken van de derde kleedkamer. Binnenkort meer hierover!

Ook op sportfief vlak hebben we een mooi seizoen achter de rug en mogen we onze kampioenen feliciteren; Jongens en Meisjes B1, Meisjes A2 en Jongens D2. Tevens wil ik als hoogtepunt uiteraard ook de knappe prestatie benoemen van onze Heren1 mannen, die gepromoveerd zijn en voor het eerst in de 47-jarige geschiedenis van onze club 1e Klasse gaan spelen.

Onze Technische Commissie binnen het bestuur heeft haar handen vol gehad aan het zoeken naar een nieuwe technisch manager als opvolger voor Leo en nieuwe trainers als opvolgers van Pim en Luke. We zijn blij dat we zo snel alweer een hele goede nieuwe Technisch Manager aan boord hebben in de persoon van Oliver Onions. Oliver is een echt hockeydier, die het liefst 7 dagen per week op het veld staat. Oliver zal naast zijn rol als TM, de trainingen en de coördinatie en de zaterdagen, ook Dames 1 en Meisjes A1 gaan coachen. Naast Oliver verwelkomen we ook Ronesca en Glenn als nieuwe trainers.

Qua ontwikkeling van ons ledental zullen we komend seizoen ongeveer stabiel blijven. Naast de gebruikelijke uitstroom van 2e jaars A-jeugd vanwege studie, blijft uitstroom dit jaar vrij beperkt en hebben we ook weer voldoende nieuwe aanwas. We zitten nu rond de 740 leden en daarmee vergelijkbaar met vorig jaar

We hebben op de ALV onze begroting voor seizoen 2022/2023 gepresenteerd. Het behoeft geen uitleg dat dit een zeer uitdagende tijd is om een begroting te maken; we hebben te maken met een zeer hoge inflatie en een enorme stijging in prijzen zoals energie en gas. Het was een hele kunst om tegen die achtergrond een sluitende begroting te presenteren. Wat betreft contributie kwamen we met de reeds twee jaar uitgestelde indexatie (we hebben dus al drie jaar niet geindexeerd) niet uit en we zullen dus voor de komende jaren vasthouden aan een indexatie.

Wat betreft onz Padelplannen helaas vooralsnog geen vorderingen. De Padelcommissie is weliswaar naar aanleiding van de feedback van de ALV in November volop aan de slag gegaan om te plannen aan te passen aan de gegeven feedback maar helaas gooide de Gemeente op het laatste moment roet in het eten. We blijven in gesprek met het nieuwe college en houden jullie op de hoogte.

Er heeft intussen ook een bestuurswissel plaats gevonden waarbij we er voor gekozen hebben om de rol van bestuurslid Accommodatie  (net als vroeger) in twee delen te splitsen, een deel Accommodatie en een deel Bar/Horeca. Op die manier willen we voor beide belangrijke onderdelen voldoende aandacht en focus krijgen. We bedanken Jup van ’t Veld heel hartelijk voor zijn grote inzet over de afgelopen 4 jaar en verwelkomen Allard Wendrich als bestuurslid Accommodatie en Marieke Gefferie als bestuurslid Bar/Horeca. Fijn dat jullie ons team komen versterken met jullie inzet!

We kijken samenvattend terug op een tweede seizoenshelft met veel energie en dat is ook wat we als bestuur voorstaan in onze 3 prioriteiten: 1) een energieke dorpsclub waar hockey voor plezier en prestatie hand in hand gaan, 2)         vóór de leden en dóór de leden en 3) met focus op aanwas van nieuwe leden.

Graag wil ik alle vrijwilligers, leden, ouders, sponsoren en mijn mede-bestuursleden bedanken voor hun inzet en wens iedereen een fantastische zomer. We kijken ernaar uit om iedereen eind augustus weer met frisse energie op de velden te verwelkomen!

Met sportieve groet

Marc Estourgie,