Technische Commissie

Hoera! Het Jongste Jeugd (8D-3F) Programma voor de Tweede Seizoenshelft!

Nieuws afbeelding 26 januari 2012
Wat hoogtepunten en belangrijke data in het hockeyprogramma voor de komende 4 maanden zijn hieronder vermeldt, maar staan ook altijd in de agenda van de site!

Competitie

De eerste van de 7 Lentecompetitiewedstrijden wordt op zaterdag 10 maart gespeeld.

Onderbroken door vakanties staat de laatste competitie wedstrijd gepland op zaterdag 12 mei. Met een inhaalmogelijkheid op zaterdag 19 mei.

Spelbegeleidersworkhsop

Op dinsdagavond 20 maart is nu de spelbegeleidersworkshop vanaf 20.00 in het clubhuis.

Bij Jongste Jeugd teams worden de wedstrijden niet door een scheidsrechter geleid, maar door een spelbegeleider. De spelbegeleider is niet alleen verantwoordelijk voor een veilige wedstrijd, maar ook voor het plezierige en leerzame verloop ervan voor alle spelers van beide teams.

Per team zijn 1 a 2 spelbegeleiders nodig, zeker van de nieuwe en 6F teams verwachten we niet alleen (potentiële) spelbegeleiders en teammanagers, maar ook geïnteresseerde ouders. Tijdens deze workshop worden er aan de hand van het KNHB werkboek zoveel mogelijk aspecten van het begeleiden van JJ teams in, maar ook buiten het veld besproken. Opgave bij [email protected] ivm het aantal te bestellen werkboeken.

E-toernooi

Elk jaar wordt er op de zaterdag voor Pasen, dit jaar zaterdag 7 april het ABN-AMRO E-toernooi voor 6-tallen georganiseerd in Abcoude.

Naast veel bezoekende teams zijn alle Jongens en Meisjes 6E-teams bij deze uitgenodigd om deel te nemen aan dit unieke toernooi op hun eigen club.

Voordat je dus paaseieren gaat zoeken, kan je eerst een dag met hockeyballen scoren, alhoewel meestal komt de Paashaas zelf ook hier even langs.

De inschrijving volgt nog, maar bij deze kan het paasweekend er vast omheen gepland worden.

JJ Slotdag

Eveneens jaarlijks wordt het hockeyseizoen voor Jongste Jeugd teams afgesloten met de KNHB Jongste Jeugd slot dag.

Dit jaar is dat zaterdag 2 juni. Voor elk team van 8D tem 3F wordt ergens in ons district Noord Holland per categorie een toernooi georganiseerd. Voor F en eerste jaar E-teams van 09.00-13.30 en voor tweede jaar E en 8D van 09.00-15.30. Bij Abcoude zelf wordt een toernooi voor 3F-teams gespeeld. Deelname wordt centraal door de club betaald aangezien het als afsluitend onderdeel van de competitie wordt beschouwd. Ook hiervoor volgt de inschrijving nog, maar hou die datum vast vrij!

Heel veel hockeyplezier,
De Jongste Jeugd Commissie