zaalhockeycommissie

WAAROM WORDT ER GEZAALHOCKEYD?

Nieuws afbeelding 14 november 2013

Zoals bij de meesten wel bekend is, organiseert de KNHB twee hockeycompetities gedurende de winterstop: een Midwintercompetitie op het veld en een Zaalhockeycompetitie in, de naam zegt het al, de zaal. Het bestuur van de HV Abcoude heeft een paar jaar geleden gekozen voor deelname aan de zaalhockeycompetitie, omdat deze onafhankelijk van de weersomstandigheden doorgaat en het spel in de zaal een extra impuls geeft aan de technische ontwikkeling van onze leden. De laatste jaren is veel geïnvesteerd in materiaal, ontwikkeling en kennis van het zaalhockey op onze vereniging. Dat heeft er niet alleen toe geleid dat ZJ8D1 vorig jaar District zaalhockeykampioen is geworden, maar ook voor heel veel zaalhockeyplezier. Want bij zaalhockey: "zijn de balken super handig, de wedstrijden onwijs spannend, vallen er veel doelpunten en is het  gewoon heel gezellig met je team!”

Elk seizoen worden zoveel mogelijk teams ingeschreven voor de zaalhockeycompetitie. De zaalhockeyteams zijn niet altijd gelijk aan de veldhockeyteams. Het kan voorkomen dat twee veldteams tot één zaalteam samengevoegd worden, of omgekeerd dat van enkele veldteams meerdere zaalteams worden samengesteld. Het doel is om zoveel mogelijk leden in staat te stellen  om te zaalhockeyen. Het uiteindelijke aantal teams dat zaalhockeyt, wordt in overleg met de KNHB bepaald en ingegeven door de spelersaantallen en de beschikbare zaalcapaciteit.

De elftallen die dit jaar zaalhockeycompetitie spelen zijn MA1, MB1, MB2, MC1, MC2, MC3, MC4, MD1, MD2, MD3, MD4, JB1, JC1, JC2, JD1 en JD2. Nieuw dit seizoen is een zaalhockeycompetitie voor de tweede jaars E-leeftijd in ons District, waar ook teams voor zijn ingeschreven. Voor alle competitieteams is er tussen half november en eind januari in verschillende zalen vier keer zaalhockeytraining.

Het jaarlijkse eendaagse Mak 6Edel Zaalhockeytoernooi op zaterdag 14 december 2013, is nu voor de eerste jaars E-leeftijd. De eerste jaars E-zaalhockeyteams trainen vier keer in de Kees Bonzaal. Verder is daar op de zondagen 26 januari en 2 februari een eerste kennismaking met zaalhockey voor alle F-teams met  aansluitend een onderling zaalhockeytoernooi.

Tijdens de Let’s Roll dag van 15 juni jl is aan de betreffende teams bekend gemaakt dat zij deelnemen aan de zaalhockeycompetitie. Deze teams hebben die dag aangeven wie de rollen van zaalhockeyteammanager, - coach, -scheidsrechters en eventueel – trainer  gaan vervullen.  In de Herfstvakantie informeert de zaalhockeycommissie de zaalhockeyteams uitgebreid over de contributie, informatiebijeenkomsten, trainingsdata, wedstrijdschema’s en andere zaken rondom het zaalhockeyseizoen.

Mochten er  vragen zijn, kan je terecht bij de zaalhockeycommissie: [email protected]

Namens het bestuur,

Guus Overdijkink, bestuurslid Technische  Commissie