WK

HOE DOE JE 29 MEI MEE MET DE WK CLUBDAG

Nieuws afbeelding 7 mei 2014 Op 29 Mei is de WK Clubdag, de Wereldse Afsluiting van jouw Seizoen 2013-2014

Eind van de maand mei begint de Rabobank Hockey World Cup 2014 in Den Haag.

Daarvoor organiseren ruim 100 hockeyverenigingen in Nederland , waaronder HV Abcoude,  tegelijkertijd op Hemelvaart donderdag 29 mei de WK Clubdag op hun eigen vereniging.

Wat houdt de WK Clubdag in voor jou?

In het kort is er per leeftijdscategorie een origineel en feestelijk hockeyprogramma van maximaal 1,5 uur op het veld. Aansluitend wordt dat naast het veld op internationale wijze afgesloten.

Het programma met beschrijving per leeftijdscategorie:

09.45-12.00

Voor Funkey en F-Jeugdleden zijn er "Stockey’s Geheimen Avonturen”

Na een inleidend verhaal over Stockey, de mascostte van het WK in het clubhuis gaan de kinderen het veld op om op zoek te gaan naar de "geheime krachten” achter de 15 aan het WK deelnemende landen. Daarvoor is een aangekleed spelletjescircuit uitgezet van de 15 landen, waar de kinderen in groepjes van max. 6 deelnemers onder begeleiding de verschillende spelletjes, testjes of oefeningen uitvoeren. De moeilijkheidsgraad wordt aan de leeftijd aangepast, zodat het aansluit bij de funkey- of hockeyervaringen van de kinderen.

Als alle geheime krachten ontdekt zijn wordt er gezamenlijk afgesloten met een Wereldse Brunch.

12.00-14.00

Voor E- en D-Jeugd is een heuse hockey "Reis om de wereld”

Na een gezamenlijke warming up, doorlopen de kinderen in kleine groepjes een parcours van de 15 aan het WK deelnemende landen. Bij elk landenstation kunnen in drie minuten zoveel mogelijk punten worden gescoord.  Natuurlijk zijn er oefeningen mét bal en stick, maar bij andere gaat het meer om de algemene motoriek (bijv. Japans sumo worstelen en Maleisisch 'tijgeren'). Elk landenstation wordt beëindigd met het beantwoorden van een quizvraag over het betreffende land, zo wordt hun wereldkennis ook nog getest!

Een welverdiende Internationale Lunch sluit het programma af.

14.00-16.00

Voor de C-Jeugd is er het hockeyprogramma genaamd "Lift your Skills".

Het programma bestaat uit een circuit van 9 verschillende hockeytrucs, skills. Onder begeleiding van trainers bij elke skill, doorloopt de C-Jeugd in groepjes het circuit en kunnen ze scoren door de trucs zo goed mogelijk uit te voeren. De KNHB heeft samen met buitenlandse en Nederlands internationals de skills gefilmd en op You Tube gezet. Zoveel mogelijk van de trucs worden aankomende weken tijdens de training al geoefend en op de site geplaatst om evt zelf te oefenen. Check it out and lift your hockeyskills!

Na afloop wordt een High Tea geserveerd.

15.00-17.00

Voor B- en A-Jeugd  is er een "Five-a-Side Mini WK”

Het Mini WK is een toernooi van 4 wedstrijden van 25 minuten met 5 tegen 5 spelers zonder keeper op een kwart veld. De teams worden eerlijk doch gemixt samengesteld uit jongens, meisjes A en B.

Afgesloten met plezante Belgische Patatekes

Geef je op

als deelnemer en/of als hulpouder bij je Teammanager of Coördinator. De coördinator kan ook eventuele vragen beantwoorden.