MB2 WEDEROM KAMPIOEN, GEFELICITEERD!

Nieuws afbeelding 26 mei 2014

Eindelijk is het zover, zaterdag 24 mei 15:30 uur. De meiden van MB2 staan elkaar op te wachten bij de club om gezamenlijk naar Athena te vertrekken. Daar zal de wedstrijd van het seizoen gespeeld worden. Bij winst is in ieder geval het kampioenschap voor onze meiden en zijn ze niet meer afhankelijk van andere uitslagen.

Aangekomen bij Athena, dat overigens een prachtig nieuw clubhuis heeft, krijgen de meiden een peptalk van coach Hylke. Iedereen is zich ervan bewust dat het een belangrijke wedstrijd is die eerst nog gewonnen moet worden. Om 16:15 uur klinkt het startsein van de scheidsrechter. Abcoude speelt zoals het weer zich op dat moment ook laat zien. Met een wolk en moeilijke momenten en met blauwe lucht waarin mooie aanspeelballen een mogelijk doelpunt kan worden.

De spanning blijft erin, Athena geeft zich niet zomaar gewonnen en speelt een sterk spel. Gelukkig gaat er tegen het eind van de 1eperiode een mooi punt in voor Abcoude. Eliza tikt de bal prachtig door. Aan de kant is het een groot gejoel van de vele supporters die naar deze wedstrijd zijn gekomen. Gelukkig blijven de meiden er rustig onder en komen ze steeds beter in hun spel. Hylke wisselt regelmatig, zodat iedereen weer even op adem kan komen alvorens weer in het spel terug te komen.

De 2e helft zet Abcoude door en na een snel doelpunt van Sjimmie is Abcoude niet meer te houden. Het kampioenschap is te ruiken. Na 35 minuten klinkt het eindsignaal van de scheidsrechter en de flessen champagne worden opengetrokken. De meiden, lekker plakkerig van de drank, gaan op de foto. Ook is er een toespraak van Eef Gorter, sinds kort bestuurslid, met voor iedere speelster een mooie roos. Ook natuurlijk voor Hylke, de coach, die dit team dit jaar zo bijzonder positief naar zowel het zaal- als het veldkampioenschap heeft begeleid.

Er hoort natuurlijk ook taart bij zo’n overwinning en de meiden laten zich dat goed smaken. Nadat iedereen thuis de plakboel van de champagne heeft afgespoeld volgt er nog een feestavond bij Popke thuis.

Meiden, super gedaan en geniet nog na van jullie kampioenschap!

Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer op het nieuws