VAN DE NIEUWE VOORZITTER, JEROEN VAN MEERTEN

Nieuws afbeelding 27 juni 2014

Beste HVA’ers,

Tussen de kruitdampen van het WK Voetbal waar we getuige zijn van de nieuwe versie van "Speedy Gonzalez en de bijtende superster” gebeurt er heel veel op onze club.

Afgelopen donderdag tijdens een goed bezochte ledenvergadering heb ik de bestuurshamer mogen overnemen van Jan Duijsens. Samen met Eef Gorter (nieuw bestuurslid Technisch Commissie – Organisatorische Zaken) en Ronald de Bruijn (nieuwe bestuurslid Bar & Evenementen) en de overige bestuursleden hebben we veel ambitie en enthousiasme om HVA naar nieuwe hoogtepunten te leiden.

Allereerst een woord van dank aan de vertrekkende voorzitter Jan Duijsens en bestuurslid Bar Nicolette Sijpkens. Onder leiding van Jan is HVA een nieuwe weg ingeslagen wat geresulteerd heeft in een prachtig hoofdveld, meer leden en meer beleving in de club. Het is een voorrecht om op de gebaande banen van Jan voort te mogen gaan.

Nicolette is dan wel afgetreden maar gelukkig blijft ze zeer nauw verbonden bij de Bar. Haar kennis en inzet zal bijdragen aan de verdere verbetering van onze Bar en Bardiensten.

Aan het nieuwe bestuur de taak deze plekken op goede wijze in te vullen. Kijkende naar de afgelopen weken heb ik hier heel veel vertrouwen in. Wij hopen u het komende jaar te verrassen met nieuwe evenementen en verdere uitbouw van onze club.

Maar maakt u zich geen zorgen: we hebben niet de ambitie om op korte termijn de Hoofdklasse te betreden of om twee keer zo groot te worden. Dat zal en kan niet gebeuren want HVA is een fantastische familieclub met op termijn een sterke jeugd, grotere veteranen- en senioren afdelingen en een op goed niveau spelend Heren en Dames 1. Wij zijn dan ook zeer blij dat vanaf volgend seizoen Dames 1 weer op onze velden zal acteren. Door ongelooflijk goed werk achter de schermen van Pieter Scheltema en het aanstekelijke enthousiasme van Thijmen van Blokland en Vincent Mulder hebben we weer een Dames vlaggeschip. Ik hoop dan ook dat u volgend seizoen vaak langs de lijn zult staan bij Dames of Heren 1, en anders bij de andere zondagteams, zodat de zondag weer bruisend gaat worden.

De komende jaren zal ik mij in gaan zetten om HVA verder uit te bouwen zowel op technisch als op accommodatie gebied en te zorgen dat de club meer evenementen zal hebben voor alle categorieën binnen de club. HVA heeft al een grote schare vrijwilligers en daar mogen we trots op zijn maar alle handen zijn nodig om het nog beter te maken. Ik roep dan ook iedereen op aanstaande zaterdag naar Let’s Roll te komen en zich op te geven voor 1 van de vele commissies.

Over Let’s Roll gesproken, dit evenement heeft nu al landelijke bekendheid in de hockey wereld (en misschien ook wel daarbuiten). Tijdens het WK in Den Haag (ook zo’n hoogtepunt) werden we aangesproken door andere clubs die dit wilden overnemen. Wat zijn wij toch blij dat Alexia Sifneos bij HVA zit en dat wij hierdoor goed op de kaart staan in hockeyend Nederland. Dus Let’s Roll aanstaande zaterdag.

Rest mij jullie te melden dat ik op regelmatige tijden van mij zal laten horen in het Online clubblaadje en dat het mooi zou zijn als we volgend seizoen meer verslagen van de teams zullen zien.

Ik wens iedereen een hele fijne Let’s Roll en zomervakantie en tot in Augustus.

Jeroen van Meerten

Voorzitter HV Abcoude