BESTUURDERS VAN SPORTVERENIGINGEN UIT DE RONDE VENEN BIJEEN OP HV ABCOUDE

Nieuws afbeelding 22 september 2014

Na de succesvolle ervaring van twee jaar geleden organiseerde Hockey Vereniging Abcoude dit jaar opnieuw een "sportborrel” op haar clubhuis, dit keer in samenwerking met de gemeente. Afgelopen vrijdag kwamen de bestuurders van zo’n 25 sportverenigingen en medewerkers van de gemeente bijeen om elkaar beter te leren kennen en in een ongedwongen sfeer van gedachten te wisselen. Sportverenigingen en sportaanbieders hebben immers vaak te maken met dezelfde thema’s en vraagstukken en door elkaar beter leren kennen biedt dat voor de toekomst kansen voor samenwerking of voor het delen van kennis.

Onze voorzitter Jeroen van Meerten, heette alle aanwezigen van harte welkom waarna de nieuwe wethouder sport, Aldrik Dijkstra een inleidend praatje hield. De wethouder vertelde over zijn eigen sportachtergrond en toonde zich verheugd in de Ronde Venen een sterk sportklimaat aan te treffen met actieve verenigingen. Hij vertelde over verschillende lopende projecten in de gemeente, zoals de buurtsportcoaches, het gelijktrekken van subsidies voor sportstimulering, het harmoniseren van de verhuurstructuren en tarieven voor accommodaties en de mogelijkheden om via Jongeren Actief contributie en materialen te laten verzorgen voor kinderen als er thuis geen geld voor sport is. "Nuchter Verstand” is een project dat betrekking heeft op de preventie van teveel alcoholgebruik en alcoholgebruik bij jongeren. De vraag wat de gemeente hierbij voor de verenigingen kan beteken staat hierbij centraal.

Na het praatje van de wethouder konden de aanwezigen met elkaar netwerken en in het zonnetje, onder het genot van een hapje en een drankje kijken naar de trainingen van onze jeugdige hockeyers. De bijeenkomst was wederom een succes en zal vast weer een vervolg hebben in de toekomst.