VERSLAG VAN DE WEEK: BLOED, ZWEET EN TRANEN BIJ DE MF4

Nieuws afbeelding 6 oktober 2014

Na 4 wedstrijden gewonnen te hebben, leek MF4 onverslaanbaar.
Maar op 4 oktober werd de overwinningsroes doorbroken. Door ziekte en uitval bij de andere MF-teams, leenden we onze Tess vandaag uit. En tot onze schrik werd onze tweeling
Lisa & Sara ook nog ziek. Gelukkig, Louise kwam ons team versterken, zodat we toch met z'n 6-en konden spelen tegen IJburg, thuis op onze eigen club.

De onzekerheid en onrust voor de wedstrijd, ging door op het veld. Mylene wilde haar warme paarse trui niet uit doen. Grote tranen bij Lousie toen ze de vrije bal niet mocht nemen. Nog grotere tranen bij Hannah toen ze op haar knie viel. Een ice pack op de pijnlijke enkel van Amber. Trillend lipje bij Rinke om een schram op haar hand. Gemopper omdat de tape van een hockey stick los liet.

Maar.... De meiden bleven doorspelen en hun best doen.
Mathilde die een paar prachtige ballen van IJburg tegen hield door haar stick goed laag te houden. Onze wervelwind Hannah, die als een speer over het veld met de bal aan de stick het doel in liep. Rinke, die fanantiek door bleef vechten om de bal te af te pakken en met minder geen genoegen nam. Onze Amber die de bal een paar keer goed wegtikte en prachtig langs de zijlijn wegliep. En Mylene die bij elke vrije bal haar tegenspeelster geen meter vrije ruimte gaf.

De meiden groeien elke wedstrijd. En elke week wordt het spel beter. Af en toe spelen ze zelfs niet meer op een kluitje. En de concentratie neemt toe.
En bij leren hoort af en toe ook verliezen. En dat is vandaag voor het eerst gebeurd. Met bloed, zweet en tranen. Maar ook met veel hockey plezier.
Nu heerlijk herfstvakantie!

Marieke van Spronsen

10-10-2014 @ 18:31:51 |Wow goed gedaan MF4. Liefs Mylène.

Reageer op het nieuws