VAN DE VOORZITTER: MOOIE RESULTATEN TOT DUSVER

Nieuws afbeelding 8 oktober 2014

Beste HVA’ers,

Afgelopen weekend was het een mooi weekend op de club: vele jeugdteams eindigden bovenaan in de voorcompetitie en het was erg gezellig zondag met zoveel thuis spelende seniorenteams. Volgend weekend begint de herfstvakantie en zal de jeugd een paar weken geen competitie hebben. Sommige seniorenteams hebben door de regionale competitie nog wel wedstrijden te spelen. De herfstvakantie is een goed moment om de lopende zaken te evalueren en waar nodig bij te sturen. Jullie kunnen ervan uitgaan dat het bestuur hier hard mee bezig is.

Op veel terreinen zijn we actief bezig, wat natuurlijk niet altijd direct zichtbaar is en soms op termijn pas naar buiten zal komen. Wat wel zichtbaar is zijn de eerste veranderingen aan de bar: van sponsor Mocca D’Or hebben we een derde apparaat mogen ontvangen wat de koffiesnelheid op zaterdag sterk verbetert. Ook zijn we het assortiment aan het veranderen en daar krijgen we positieve reacties op. Tenslotte hebben we ook nog nieuwe apparatuur zoals een afwasmachine kunnen plaatsen.

Top prestaties van onze jeugdteams: Er gebeuren mooie dingen op de zaterdag. Van de 20 teams uit de A, B, C en D categorie zijn er maar liefst acht eerste geworden in hun poule: Meisjes A1, B1, C1, C2 en D3 en Jongens B1, C1 en JD3. Een mooi resultaat! Abcoude kan prima meedoen met de grote clubs om ons heen. Ook door de jongste jeugd wordt goed en vooral met veel plezier gespeeld.  Natuurlijk kunnen we ook nog een hoop leren en verbeteren. Wij zijn in ieder geval trots op onze jeugdleden en hebben veel vertrouwen in de rest van het seizoen.

Dames en Heren 1: Beide teams kenden een uitstekende voorbereiding en zijn goed begonnen, maar waar de dames bovenaan in hun competitie staan is dat beeld helaas nog niet te zien bij Heren 1. Nadat de dames afgelopen zondag met moeite wonnen van IJburg, moet de wedstrijd op 19 oktober tegen Loenen bepalen wie zich poulewinnaar mag noemen. De wedstrijd wordt gespeeld op Loenen en dat is best dichtbij, dus komt allen kijken! Heren 1 haalden hun eerste punt tegen de Kraaien wat er gerust drie hadden mogen zijn. Het spel was goed en dominant alleen de afwerking kan beter. Maar deze mannen gaan groeien, let u maar op.

Heren en Dames 2 draaien ook lekker bovenin mee en stralen veel gezelligheid uit. Onze dames veteranen A doen het verrassend goed in hun klasse maar kregen afgelopen zondag toch nog onverwacht een nederlaag te verwerken; een strafcorner gooide vlak voor tijd roet in het eten. Onze andere veteranen hebben wat meer aanpassingsmoeilijkheden in hun klassen maar een goede herfstvakantie en wat krachtvoer zal vast tot betere resultaten gaan leiden.

Dames Veteranen B: We zijn erg blij dat Dames B weer begonnen is maar het blijkt toch een hele uitdaging om elke week 11 spelers te vinden. Dus dames, als je je geroepen voelt, meld je dan snel aan bij Petra Stigter zodat de pool van spelers groter wordt.

Trimhockey op maandagavond: Trimhockey is enorm populair aan het worden op veel hockeyclubs en op sommige clubs is hun trainingsavond al dé avond van de week. Wij zien het Trimhockey ook graag groeien en nodigen iedereen uit, die kennis wil maken met het hockeyspel of het leuk vindt om op maandagavond ongedwongen en gezellig te hockeyen, om zich aan te sluiten bij deze gezellige groep enthousiastelingen.

Kortom er gebeurt veel op de club en ik zie u allen graag weer na de vakantie.

Jeroen van Meerten
Voorzitter HV Abcoude