Nieuwe voorzitter

Nieuws afbeelding 22 juni 2020

Op de ALV van 11 juni heb ik het voorzitterschap van Casper Heijsteeg over mogen nemen. Een bijzonder moment om in deze rol te beginnen in een tijd waarin we door alle maatregelen nog maar beperkt mogen hockeyen. Tegelijkertijd is het mooi om het voorzitterschap over te kunnen nemen van een club die er goed voor staat en met een gezonde basis. Graag wil ik hierbij dan ook mijn grote waardering uitspreken voor al het werk dat Casper en het hele vorige bestuur hebben verricht in de afgelopen jaren. Ik wil, naast Casper, in het bijzonder Ivo Zernitz noemen die tijdens de afgelopen ALV afscheid heeft genomen als bestuurslid, na zich jarenlang ingezet te hebben voor onze club. Dank daarvoor, mede dankzij hun inzet is HV Abcoude een club met een goed technisch management, fantastische trainers, goede velden, een open sfeer en morgen we rekenen op enorme inzet van veel vrijwilligers.

Large shoes to fill... desondanks zet ik graag de komende jaren, samen met de leden, het bestuur en alle vrijwilligers mijn schouders eronder om de club naar de volgende fase te leiden en de mooie waarden van deze club verder te versterken; een familieclub waar iedereen zich welkom voelt, met een gezonde mix van hockey voor plezier en prestatiehockey.

Er is nog genoeg te doen voor de komende jaren, ik denk bijvoorbeeld aan het clubhuis dat op drukke momenten aan de krappe kant is, het zorgen voor aanwas van nieuwe leden en het verder bevorderen van de interactie tussen teams onderling. Ik begin er met veel energie aan en gelukkig met een heel goed team; Marieke, Hanneke, Jup, Luc en Jop!

Over mijzelf

Ik ben 47 jaar, geboren in het zuiden en opgegroeid in het westen van het land en na veel omzwervingen in binnen- en buitenland in 2015 in Abcoude beland. Ik heb in het verleden actief gehockeyd, maar speel nu al een tijdje niet meer. Daardoor heb ik meer tijd om mee te gaan met mijn 3 kinderen die hockeyen in de C, D en E jeugd en af en toe te kijken bij mijn vrouw Frederiek die in DA speelt. Ik was de afgelopen jaren al betrokken bij de club door de Kluscommissie,  Accommodatiecommissie en als coach en heb daardoor gezien hoe leuk het is om actief betrokken te zijn bij deze club. In het dagelijks leven ben ik Managing Director van Holland&Barrett (voorheen De Tuinen), een winkelketen in voedingssupplementen en natuurlijke verzorgingsproducten.

Nieuws; de buitenbar

We hebben als nieuw bestuur ook al leuk nieuws te melden; we hebben deze week namelijk, samen met de Baradviescommissie en de Kluscommissie, een buitenbar aangeschaft en opgebouwd. Deze ‘containerbar’ staat op het terrein tussen veld 1, 2 en 3 en helpt zeker om meer sfeer tussen de velden te brengen en om de drukte in het clubhuis te ontlasten. We gaan deze bar de komende weken verder invullen en afmaken, want we willen jullie in de buitenbar graag dezelfde goede koffie, thee en andere dranken kunnen serveren als in het clubhuis. Hierbij alvast een foto. We kunnen hem zo mooi en compleet maken als we willen, maar daar is uiteraard geld voor nodig. We roepen daarom iedereen vam harte op om mee te denken. We zien bijvoorbeld mogelijkheiden voor sponsering van deze bar, of adoptie door een vereranenteam. Ook het uitbreiden van de Vrienden van HV Abcoude zou een mooie bijdrage kunnen leveren aan de buitenbar. Kortom, er zijn veel mogelijkheden en we gaan er samen een succes van maken!

Ik wens jullie allen een goede zomer en hopelijk tot snel langs de lijn!

Met sportieve groet,

Marc Estourgie