Coming Out Day op HVA

Nieuws afbeelding 8 oktober 2021

Maandag 11 oktober staat in het teken van de internationale Coming Out Day. Een dag waarop de hele (sport)wereld aandacht geeft aan de boodschap dat sport voor iedereen toegankelijk is. HV Abcoude steunt dit initiatief en deelt de boodschap 'hockey voor iedereen', ongeacht seksuele voorkeur, huidskleur, religie, of achtergrond. Dit weekend zal de regenboogvlag op onze club weer worden gehesen  om te benadrukken dat iedereen bij HV Abcoude zichzelf mag zijn. Laten we samen deze boodschap ook de rest van het jaar uitdragen.

Onderzoek KNHB onder jeugdleden

Hoe staat de acceptatie van lesbische, homo- en biseksuele personen bij jeugdleden ervoor? Dat is onderzocht door de KNHB in de groep 16-18 jarigen binnen hockeyverenigingen. Zij zijn de nieuwe generatie en daarmee een voorbeeld voor de overige jeugdleden. Lees meer over dit onderzoek in dit artikel.