Tenue

Elke vereniging is in het veld herkenbaar aan haar clubtenue. Het clubtenue en uitshirt van Hockeyvereniging Abcoude zijn verkrijgbaar bij Intersport Twinsport in Amsterdam Buitenveldert. Als lid van Abcoude krijg je 10% korting op het tenue en korting op diverse andere hockeybenodigdheden.

Tijdens de wedstrijden is de volgende outfit verplicht:

• wit shirt met HVA & ABN AMRO-logo, rode zijvlakken en donkerblauwe kraag
  • donkerblauwe broek/rok
  • rode kousen met HVA logo

Uittenue

Tenues van wedstrijdteams kunnen zoveel op elkaar lijken dat het lastig wordt om de spelers bij een snelle blik goed uit elkaar te houden. Dit geldt voor de scheidsrechters, maar ook voor de spelers zelf. In dat geval past het uitspelende team het tenue aan.

Het uittenue van onze club bestaat uit:

• donkerblauw shirt met rode biezen en HVA-logo op de voorzijde
  • donkerblauwe rok/broek
  • witte kousen

Persoonlijke bescherming

Voor je eigen veiligheid is het voor iedere hockeyer verplicht om te spelen met scheenbeschermers en een bitje. Er zijn siliconen bitjes te koop bij de meeste sportwinkels. Op de club wordt tijdens Let's Roll een 'hapsessie’ georganiseerd voor wie liever een op maat gemaakt bitje gebruikt.

Hockeysticks

Een belangrijk deel van je uitrusting is je hockeystick. Deze zijn in vele soorten en maten te koop en zijn verkrijgbaar voor veldhockey en de zaal. Laat je goed voorlichten over het materiaal en probeer de stick gerust even uit op het indoor oefenbaantje van Duo Buitenveldert.

Keepersuitrusting

Een keepersuitrusting is zeer belangrijk voor de veiligheid en bescherming van de keeper. Een dergelijke outfit is kostbaar. Daarom geven we deze in bruikleen. De keepersset kan zowel op het veld als in de zaal gebruikt worden, al moeten soms de riempjes dan vervangen worden door andere banden.

Benodigdheden zaalhockey

De benodigdheden voor zaalhockey zijn anders dan voor het veld. Je speelt op (zaal)schoenen zonder noppen die geen zwarte strepen achterlaten. In de zaal gebruik je een zaalhockeystick (veldsticks zijn verboden) en de ballen zijn lichter. Tijdens het zaalhockey verdedig je vaak laag bij de grond, met een platte stick. Dan zijn je handen en vingers extra kwetsbaar. Voor je eigen veiligheid draag je daarom altijd speciale zaalhockeyhandschoenen.