VAN DE VOORZITTER: MOOIE WEDSTRIJDEN D1 EN H1 VERWACHT EN HULDE AAN DE BLADBLAZERS

Nieuws afbeelding 29 oktober 2014

Beste HVA’ers,

De herfstvakantie is voorbij en de wintertijd is ingegaan. Komend weekend komen alle jeugdteams (een aantal is afgelopen weekend al begonnen) weer in actie in hun nieuw ingedeelde competities. Het is zeer verheugend dat een groot aantal elftallen in een hogere poule terecht is gekomen en dus meer en betere tegenstand gaat krijgen.

Dames 1 en Heren 1

Dames 1 heeft het net niet gered om zich direct al te plaatsen voor de play offs voor het volgend seizoen. In een bloedstollende partij bleek Loenen net iets sterker. Onze dames hebben gevochten voor wat ze waard waren. Het team groeit elke week en dit soort teleurstellingen horen bij het proces om beter te worden. In de nieuwe poule liggen er volop kansen om bovenin mee te draaien. Veel belangrijker is dat we structureel weer een Dames 1 hebben, waarbij het mooi is te zien dat meisjes uit A1 en B1 ook al mee kunnen draaien. Komende zondag mag Dames 1 aantreden in IJburg om de eerste punten van de nieuwe competitie binnen te halen.

Zondag is het ook zeker de moeite waard om naar onze eigen club te komen: Heren 1 gaat de ingeslagen weg naar boven verder bewandelen daarbij ondersteund door enkele jeugdleden die hand- en spandiensten verrichten. Zowel bij Heren 1 als Dames 1 is deze nieuwe traditie enorm aangeslagen en je ziet onze jeugd met grote trots rondlopen op de zondag. De wedstrijd van Heren 1 tegen Castricum start om 14:45. Ze kunnen uw steun goed gebruiken, dus kom gezellig kijken en de heren aanmoedigen!

Blad blazen

Met de herfst inmiddels in volle gang wordt het werk van de leden van de accommodatiecommissie nog zichtbaarder: Terwijl velen van ons zich nog even omdraaien in bed staan zij in het weekend al vroeg in de ochtend de velden bladvrij te maken. Hierdoor kunnen alle teams op een bladvrij veld aan de wedstrijden beginnen. De komende weken zal er veel blad geblazen moeten worden en het is geweldig dat deze commissieleden  bereid zijn deze taak voor hun rekening te nemen.

Ik hoop u dit weekend weer op onze velden te mogen zien, het wordt een heerlijk bladvrij herfstweekend.

Jeroen van Meerten