VAN DE VOORZITTER: OVER (ZAAL)HOCKEY, ALV EN OPA

Nieuws afbeelding 19 november 2014

Beste HVA’ers,

Een heerlijk herfstweekend achter de rug met veel regen en wind, we waren al bijna vergeten dat dit type weer ook regelmatig voorkomt. De velden lagen er echter perfect bij en alle wedstrijden konden doorgang vinden.

U zult het gemerkt hebben: sinds een aantal weken hebben we de wedstrijddienst op de zaterdag verplaatst vanuit het clubhuis naar de velden. Dit blijkt een groot succes te zijn. Niet alleen onze tegenstanders reageren zeer positief, ook de reacties rondom het veld zijn goed en het blijkt dat we problemen veel sneller kunnen oplossen. Natuurlijk gaat er nog wel eens wat fout maar daar leren we van en dat resulteert dan weer in verbeteringen in de aanpak.

De winterstop voor het veldhockey komt er nu snel aan en het zaalhockey krijgt inmiddels alweer volle aandacht. De eerste trainingen hebben afgelopen weekend al plaatsgehad! Tijdens het laatste veldcompetitieweekend van 2014 (29/30 november) spelen naast Dames 1 en Heren 1 bijna alle seniorenteams thuis, dus kom dan vooral om het voorseizoen gezellig af te sluiten!

Verder wil ik alle leden oproepen om naar de ALV op donderdag 27 november te komen, tijdens deze ALV zal onder andere de lustrumcommissie worden geïnstalleerd. U denkt lustrum, jazeker volgend jaar zal HV Abcoude haar 8ste lustrum gaan vieren. En daar willen we natuurlijk een mooi feest van maken!

Voordat ik afsluit wil ik van de gelegenheid gebruik maken om weer een vrijwilligersgroep in het zonnetje te zetten: iedere 2e zaterdag van de maand kunt u voor dag en dauw, weer of geen weer, een aantal mannen van HV Abcoude achter op een vrachtwagen aantreffen als zij in een deel van Abcoude het oud-papier (vandaar de naam van dit clubje: OPA) aan het ophalen zijn. Dit levert een zeer welkome en substantiële inkomstenbron op voor onze vereniging. Niet zo zichtbaar op de club misschien, maar zeer gewaardeerd en nuttig! Heren, hartelijk dank voor jullie inzet. We zullen jullie, en de overige vrijwilligers van de club, persoonlijk bedanken tijdens het vrijwilligersdiner op 28 maart 2015, zet maar vast in de agenda!

We zien elkaar dit weekend weer op de velden.

Jeroen van Meerten

Bijlage