VAN DE VOORZITTER: MOOIE TOERNOOIEN MET PASEN, DRUK NEEMT TOE BIJ H1

Nieuws afbeelding 9 april 2015

Beste HVA’ers,

Een heerlijk Paasweekeinde achter de rug waarbij de Nederlandse clubs het goed deden tijdens de Eurohockey league. Mooi hockey gezien en misschien maken in de toekomst spelers van HVA ook wel deel uit van hockey op het hoogste niveau. Een klein stormpje dreigde nog roet in het eten te gooien met als gevolg dat de ballenvanger van veld 2 zowat op de spoorbaan terecht kwam. Kordaat optreden zorgde ervoor dat bijna niemand daar iets van gemerkt heeft.

Afgelopen weekend was het traditionele eerste jaar E-toernooi op onze velden. Mooi weer, veel enthousiasme en leuke wedstrijden. De organisatie strak in de handen van Floris Stigter met hulp van jeugdleden uit de B en C. Een uitstekende promotie van de HVA naar buiten toe. En onze meisjes B1 mocht zowaar haar opwachting maken op een sterk B toernooi van HDM. Er werd uitstekend gespeeld en er is veel geleerd. Van dit soort toernooien worden de dames alleen maar beter.

Wedstrijden op zaterdag.
We willen er nogmaals op wijzen dat het van groot belang is om wedstrijden op tijd te laten beginnen. Vooral de 9 uur wedstrijden moeten echt om 9 uur beginnen. We zitten nog met een krap schema wat volgend seizoen met een derde veld beter zal worden. Maar voor nu moeten we er met zijn allen voor zorgen dat de wedstrijden goed verlopen. Dat betekent dus op tijd beginnen en mocht een wedstrijd uitlopen dit in alle rust oplossen. Het kan ook inhouden dat inspelen lastig zal zijn vanwege gebrek aan tijd. De Wedstrijddienst (te herkennen aan de witte jassen) is het aanspreekpunt op het veld en laat hen eventueel actie ondernemen als dat nodig is.

Na een weekend rust zal zondag Heren 1 hard aan de bak moeten en moet het een 6 punten wedstrijd spelen tegen Hisalis. Gewonnen moet er worden om zaken in eigen hand te houden. Alle andere teams mogen ook weer aan de slag en kom vooral kijken. Ze hebben de steun nodig.

Nog een kort woord over het vrijwilligersdiner en senioren feest. Het was een mooie avond waar onze vrijwilligers hebben genoten van de traditionele kaasfondue en het feest daarna. Er was een mooie opkomst en het duurde tot in de kleine uurtjes. Als u het gemist heeft, volgend jaar (of misschien wel eerder) is er weer een kans en kom dan vooral! Ik wil de sponsoren van de avond en de organisatie bedanken voor deze top avond.

En een volgend mooi evenement komt er alweer aan: het traditionele familietoernooi, dat plaatsheeft op eerste Pinksterdag! Noteer in uw agenda, want dit wilt u niet missen! Informatie over inschrijven volgt zo spoedig mogelijk.

Veel succes en plezier dit weekend.
Jeroen van Meerten