VAN DE VOORZITTER: DE COMPETITIE GAAT VAN START

Nieuws afbeelding 12 september 2015

Beste HVA’ers,

Komend weekend gaat het weer serieus worden, de voorbereiding is voorbij en er zal gestreden moeten worden voor de ereplaatsen in de competitie. De voorbereidingen werden wat gehinderd door regen, een feestweekje en andere beslommeringen die nou eenmaal horen bij spelen op de HVA. Maar we weten zeker, het gaat een mooi seizoen worden.

Vorige week bereikte ons het verdrietige bericht dat ons erelid IJsbrand van Wijngaarden is overleden, IJsbrand heeft veel voor de club betekend en er mede voor gezorgd dat er nog een hockeyclub is waardoor wij in staat zijn om verder te bouwen aan de toekomst van HVA. We zijn hem dan ook veel respect en dank verschuldigd, ik verwijs graag naar het in memoriam op de website welke tijdens de uitvaart is uitgesproken door Denhard Smit met hierin een mooie beschrijving van IJsbrand van Wijngaarden en zijn betrokkenheid bij HVA.

Woensdag hebben wij een zeer succesvolle sponsor en vrienden van HVA dag gehad, een druk bezochte clinic voor de jongste jeugd (DEF) gegeven door topspelers van Amsterdam ( waaronder onze trainer Sterre Deetman en Teun Rohof) was het startpunt van de dag. In de avond waren meer dan 80 leden en geïnteresseerden aanwezig om te luisteren naar de plannen van de HVA aangaande de jeugd en hoe men ons daarin kon ondersteunen. Veel dank gaat uit naar onze zeer actieve sponsor commissie voor de goede organisatie en de vele vrienden die we hebben gemaakt.

Over het lustrum gesproken, hou zondag 20 september rond 16.00 uur vrij en kom naar de HVA, de lustrum commissie heeft een aantal zeer interessante onthullingen te doen  die u niet mag missen. Kom gerust eerder want er is een bijna volledig senioren programma op onze velden. Voor de komende lustrumactiviteiten zijn we ook op zoek naar oud-leden, dus als u oud–leden kent laat hen weten dat er dit jaar lustrum en laat zij zich melden bij ons( [email protected] ).

Als gezegd komend weekend gaan we weer in competitieverband de wei in. Dames 1 zal een grote uitdaging hebben om met een smalle selectie de competitie door te komen. Aan de trainer Steven Go en de meiden zal het niet liggen, maar we hopen dat we gedurende het seizoen er nog wat spelers bij zullen krijgen en in ieder geval zal veel jeugd zijn opwachting gaan maken. Heren 1 kende een goede voorbereiding en we hopen dat dit seizoen de vorig jaar net verloren wedstrijden worden omgedraaid naar winst, dan hebben we er alle vertrouwen dat de jongemannen bovenin mee kunnen spelen.

Verheugend is dat we er weer een Heren zondag team bij hebben, Heren 3 heeft het daglicht gevonden. Met veel dank aan het oude Heren 2 is dit team vanaf dit seizoen te bewonderen. Heren 2 wordt nu Heren 3 en beide teams zullen uw steun zeer waarderen. Het is goed te zien dat we uitbreiding van onze senioren teams hebben maar we kunnen nog zeker wat versterking gebruiken voor Heren 3, dus als u vrienden heeft die in een gezellig team willen meespelen, laat ze zich melden.

De veteranen staan er ook goed voor, Heren L samen met Pinoke is een interessante combinatie die de helft van de thuiswedstrijden in het bos zullen spelen en de andere helft op de HVA. Zeer blij zijn we met de enorme groei van Dames B, het voorbeeld van een moeizaam seizoen doorzetten en daarna keihard terug komen. Gezamenlijk hebben ze vele dames enthousiast gekregen om mee te gaan doen zodat er nu een volwaardig team staat. Heel veel succes dames.

Zondag is er ook een open uurtje voor de FUNKEY spelertjes, zondag 13 september vanaf half 10 zijn kinderen uit groep 2 van harte welkom om kennis te maken met Funkey en wellicht dit seizoen mee te gaan doen aan deze leuke vorm om het hockey te leren.

Ik wens iedereen een heel succesvol weekend toe.

Jeroen van Meerten