Verslag

VERSLAG ABCOUDE H1 - LOENEN H1 3-0

Nieuws afbeelding 1 november 2017

Het weekend na het geslaagde Abcoudse bekerweekend stond in het teken van de wedstrijd tussen Abcoude H1 en Loenen H1: een clash tussen de nummers twee en acht van de ranglijst. Abcoude zal vandaag willen proberen de goede lijn uit de beker door te trekken in de competitie om de gedeelde koploperspositie te verdedigen.

Loenen begon zeer aanvallend aan de wedstrijd en stond de eerste paar minuten in te hameren op de Abcoudse defensie, die zeer solide stond. Abcoude kon gevaarlijk worden vanuit de omschakeling en vanuit de goede voorwaartse druk van de Abcoudse aanvallers. Meerdere malen wisten de Abcoudse aanvallers de bal van de Loenense verdediging te ontfutselen. Uit deze situaties kreeg Abcoude drie à vier goede kansen. Echter wist Abcoude het net niet te vinden, mede dankzij goed verdedigend werk van de kant van Loenen. Langzaam nam Abcoude het heft over, dat het moest stellen zonder aanvoerder Alon Guggenheim. Abcoude creëerde kansen, maar wist het net keer op keer niet te vinden. Totdat ongeveer 20 minuten in de wedstrijd Floris de Vries op rechtsachter een bal snel uitnam: hij gaf een scoop in de loop voor Domenico Maktouf. Deze man stapte op zijn brommer en hield de bal netjes binnen, vervolgde zijn loopactie over de achterlijn en wist de inglijdende Pim Bloemendal te vinden. Abcoude behield het overwicht en Loenen werd niet gevaarlijk. Echter werd er voor de rust niet meer gescoord en bleef de stand steken op 1-0.

In de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde. Een groot overwicht voor Abcoude, zonder dit uit te drukken in doelpunten, leunend op een sterke defensieve prestatie van de laatste vijf Abcoudse mannen: Lucas Conijn, Remi Post, Coen Vonk, Floris de Vries en Niels Denekamp. Halverwege de tweede helft wist Abcoude dan eindelijk de wedstrijd te beslissen. Phil de Wit vloog met hoge snelheid over de rechterflank en werd in de cirkel opzettelijk op de stick geslagen: een strafbal. Dit was een koud kunstje voor Lucas Conijn: 2-0. Vervolgens ging Abcoude verder op zoek naar doelpunten. De hoge druk betaalde zich uit in een 3-0. Een kluts in de cirkel viel goed voor Bart Vonk, die de bal goed binnenschoot. Het einde van de wedstrijd was rommelig. Loenen was op zoek naar een eretreffer en Abcoude probeerde de voorsprong uit te breiden. Dit leidde tot kansen aan beide kanten. Remi Post redde de Abcoudse defensie door de bal van de doellijn te halen en enkele ballen schoten net voorbij de tweede paal. Echter bleef de Abcoudse defensie foutloos en kon Max van der Weg voor het eerst een ‘clean sheet’ vieren. Eindstand 3-0.

Volgende week gaan onze helden weer verder in Woerden om de gedeelde koppositie met FIT H1 te verdedigen. Wij hopen jullie allemaal weer te zien op vrijdag 10 november als ons Abcoude H1 in de beker speelt tegen tweedeklasser Westerpark H1 om 20:30 in Abcoude. In hetzelfde weekend op 12 november spelen onze mannen thuis tegen de nummer drie van de competitie Castricum, ook in deze topper hebben onze mannen jullie steun weer hard nodig en hopen wij jullie te zien.