Vrijwilligerscommissie

Vrijwilliger van het Jaar 2019: Marijn Sonneveldt

Nieuws afbeelding 10 maart 2019 Tijdens de Avond van de Vrijwilliger hebben we weer gestreden tegen elkaar in de pubquiz, luid meegezongen met André Hazes en genoten van de heerlijke hapjes van De Eendracht en de dranken geserveerd door onze mannen van Heren 1. Het was een geslaagde avond! En natuurlijk maakte het bestuur ook de Vrijwilliger van het Jaar bekend: niemand minder dan Marijn Sonneveldt, trainingscoördinator.

Je leest hier waarom:

Als we de ui die HV Abcoude is helemaal afpellen, komen we uit bij de kern van deze mooie polderclub. Ja natuurlijk... de bar, de velden, de scheidsrechters... allemaal superbelangrijk. Maar niets is zo belangrijk als onze corebusiness: uitstekend hockey!

Sinds we als club een jaar of vijf geleden een nieuw pad zijn ingeslagen, hebben we ons TC-budget verviervoudigd. Waarom? En waar gaat die 120.000 euro per jaar naartoe? Naar de allerbeste trainers en coaches die we ons kunnen wensen! Van jeugdleden tot hoofdklassespelers, van toptrainers als Hans Oostindie, Pim Oosterwaal, Tijmen Vierhout en Alexander Wonder tot aan de jongens en meisjes die op zondag met veel plezier en enthousiasme de Funkey’s begeleiden. Van ongehoord niveau voor een klein clubje als het onze.

Die trainers moeten elk seizoen weer gevonden worden in een krappe markt. En behouden worden. En ingedeeld worden. De juiste trainer op het juiste team op de juiste dag op de juiste tijd op het juiste veld. Voor zowel de recreatieteams als de topteams. Maar ook: gecontracteerd worden, betaald worden, ge-VOG’d worden. En natuurlijk: begeleid worden. Al met al een enorme klus.

Wekelijks is er één iemand die uren spendeert om deze groep van meer dan 50 trainers te managen. Onzichtbaar voor velen, behalve voor ‘haar trainers’. Ze doet het natuurlijk niet alleen. Ook Dorthea, Annette, penningmeester en bestuur TC zijn er druk mee.

Maar toch, at the end of the day, is er één iemand die deze cruciale kar al jaren voor ons trekt. We bedanken Koen dat we haar nog steeds mogen lenen...

Vrijwilliger van het Jaar 2019: Marijn Sonneveldt.