Accommodatie commissie

Bardienst - Terreindienst - Wedstrijddienst - Zaaldienst

Nieuws afbeelding 20 september 2022

Wanneer heb ik een dienst?

Als ouder of senior spelend lid zijn er 4 diensten waar je voor opgeroepen kan worden.

1. De terreindienst

2. De wedstrijddienst

3. De bardienst

4. De zaaldienst

Deze 'diensten' worden per email naar de teammanagers/aanvoerder gemaild. De ‘diensten’ worden vervolgens door de teammanagers/aanvoerder toegewezen aan de ouders/spelers. Zie in het schema onderaan dit bericht welke categorieën voor welke diensten worden ingezet. En tip is om de diensten toe te wijzen, dan komt iedereen aan de beurt.

Helaas zijn deze diensten niet altijd (ruim) van te voren bekend. Wij kunnen pas teams indelen op het moment dat wij weten welke teams thuis spelen. Houd er rekening mee dat we dit vaak pas een week voor start nieuwe periode (start seizoen, na de herfst, na de winterstop etc) van de KNHB weten. Bij het indelen van de teams proberen we uiteraard rekening te houden met hoe vaak teams al diensten hebben gedraaid.

1. Hoe werkt de terreindienst?

Het wedstrijdweekend netjes beginnen!

De terreindienst is op zaterdag tussen 8.15 en 9.00 uur

Is jouw team aan de beurt dan zorg je dat 2 personen (en in de herfst als het blad gaat vallen 4 personen) aanwezig zijn om ervoor te zorgen dat onze hockeyclub er netjes bij ligt. Voor onszelf én voor de vele gasten die wij ontvangen.

Lees hier wat er moet gebeuren.

Bekijk hier een video met instructie voor de terreindienst

Bekijk hier een video met instructie voor legen containers tijdens de terreindienst.

2. Hoe werkt de wedstrijddienst?
Een perfecte start van het competitieweekend!

De wedstrijddienst is op zaterdag tussen 08.15 en 10.30 uur.

Is jouw team aan de beurt zorg dan dat 2 personen aanwezig zijn om als  gastvrouw/heer alle teams en met name de bezoekende teams welkom te heten op de club. Doe een witte of gele jas aan om herkenbaar te zijn (liggen in clubhuis).

• Faciliteer mensen met bijvoorbeeld pionnen of doeltjes
  • Wijs ze de weg naar de velden (wie waar speelt staat in de app -> club -> info -> wedstrijdschema -> thuis)
  • Maakt ouders bewust van gewenst gedrag
  • Hou toezicht op materiaal
  • Handel in geval van nood (check EHBO, AED en open hekken terrein in nood)
  • En zorgt dat de wedstrijden op tijd beginnen (wedstrijdtijden staan in de app -> club -> info -> wedstrijdschema -> thuis)

3. Hoe werkt de bardienst?

De bar is de gezelligste plek op de club!

De bardiensten zijn op zaterdag (jeugd) of zondag (senioren).

Is jouw team aan de beurt zorg dan dat 2 personen aanwezig zijn om als gastvrouw/heer alle gasten te voorzien van drankjes en snacks en zorg ervoor dat de bar en omgeving er netjes uit zien. Onze vaste gastvrouw is Melanie is vaak aanwezig voor vragen.

• Op zaterdagochtend zijn er vaste tijdsblokken (van 2 uur) voor de bardiensten.
  • Op zaterdagmiddag zijn de bardiensten (van 2 uur) gepland tijdens de wedstrijden van de teams.
  • Op zondag worden de bardiensten (van 2,5 uur) altijd ingedeeld na de thuiswedstrijd.
Lees hier wat er precies moet gebeuren.

Bekijk hier de video met instructie hoe je koffie moet zetten.
Bekijk hier de video met instructie hoe je een pak koffiemelk moet vervangen.

Toch nog vragen? Mail die dan naar [email protected]

4. Hoe werkt de zaaldienst?
Tijdens de zaalwedstrijden zorg je dat alles goed verloopt. Je houdt de tijden en de stand bij en zorgt dat de zaal netjes blijft.

Is jouw team aan de beurt zorg dan dat 2 personen aanwezig zijn als zaaldienst.

Lees hier precies wat je moet doen.