Sportiviteit en respect

HVA-gedragsregels: fris je geheugen op

Nieuws afbeelding 5 september 2022 Er zijn een hoop nieuwe leden die nog niet kennisgemaakt hebben met de afspraken (gedragsregels) van onze club. En bij sommigen is het door corona een beetje weggezakt. Daarom vind je hier een update van de HVA-gedragsregels. We vragen de teammanagers om dit document met de spelers en ouders van het team door te nemen.

De meeste dingen liggen natuurlijk voor de hand, maar toch goed om o.a. weer even te lezen dat:
- alleen de coach coacht
- publiek achter het hek staat en het hele team sportief aanmoedigt
- we handjes geven na de wedstrijd aan de scheids en tegenstander
- teams samen limonade drinken na afloop
- afval in de afvalbak hoort
- fietsen in het fietsenrek
- materialen na gebruik terug op hun plek gezet moeten worden
- gebruik het clubhuis als ware je eigen huis
- etc

Belangrijk om te melden dat we bovenstaande, zeker onder de jeugd, iets beter gaan monitoren. Ongewenst gedrag zal besproken en gemeld worden, aan spelers en ouders. Zie het document.

Bedenk dat onze club draait op vrijwilligers. Als we allemaal respectvol omgaan met elkaar, trainers, coaches, scheidsrechters en elkaar aanspreken op gedrag, dan beleven we allemaal maximaal plezier aan onze club en hockeysport.