UITKOMSTEN COMMUNICATIE ENQUETE: 79% VINDT DAT HVA EFFECTIEF COMMUNICEERT

Nieuws afbeelding 13 juni 2013

Dit afgelopen voorjaar hield de communicatiecommissie een enquête onder de leden van HV Abcoude. Maar liefst 13% vulde de vragenlijst in! Voor een ’schriftelijke’ enquête is dit een hoge respons en daar zijn we heel tevreden mee. Maar wat kunnen we uit de reacties afleiden? Daarover lees je hieronder meer.

Het eerste wat opvalt is dat nagenoeg iedereen de website en het wekelijks E-blaadje kent, maar dat bij de bekendheid van LISA Team nog het nodige te winnen is (85% is met LISA Team bekend). Ook Twitter, Blaadje 2.0 en Facebook blijven achter met respectievelijk 43%, 29% en 21% bekendheid.

Gelukkig is 79% van mening dat HV Abcoude effectief met haar leden communiceert. 85% is tevreden over de communicatie over praktische zaken, zoals evenementen en activiteiten. Een aandachtspunt is dat 14% vindt dat HV Abcoude wel beter mag communiceren over regels en procedures. Op basis van alle reacties stelden we als communicatiecommissie een top-8 samen van tips (zaken die beter kunnen) en een top-3 van tops (zaken die bijzonder goed gaan). Dit geeft het volgende beeld:

Tips (in volgorde van belangrijkheid o.b.v. aantal keer dat er een opmerking over voorkwam)

1.De communicatie is nu versnipperd over meerdere kanalen, zorg ervoor dat er in ieder geval één kanaal is waar altijd alles op komt;
2. Communiceer eerder over de bardiensten (en andere verplichtingen);
3. Communiceer sneller als trainingen/wedstrijden niet doorgaan (maak bv. een What's App groep);
4. Communicatie over de vereniging is in orde, maar over de teams zelf (trainingen e.d.) kan beter;
5. Trek één lijn met betrekking tot de teamcommunicatie, elke teammanager doet het nu anders;
6. Zorg voor meer promotie van activiteiten, zoals de (ZET)zondagen en toernooien;
7. Geef betere instructies over de regels van de bardienst (o.a. omtrent schenken van alcohol);
8. Ouders van jonge leden weten niet allemaal wat HV Abcoude van hen verlangt als vrijwilliger/ouder. Die communicatie hierover kan beter.

Tops

1. De regelmaat/frequentie van de communicatie (o.a. E-blaadje);
2. De informatie is up-to-date (o.a. website);
3. De communicatie heeft sprongen gemaakt: helder en duidelijk.

Wij zijn als commissie natuurlijk trots op de tops, dus die houden we vast en bouwen we graag verder uit. Daarnaast buigen we ons de komende tijd  over oplossingsrichtingen voor de tips en gebruiken we die als uitgangspunten voor onze plannen en activiteiten van het komend seizoen. Geef ons dus even de tijd en ervaar straks het resultaat! Vanzelfsprekend staan we altijd open voor opbouwende tips en adviezen, dus schroom niet ons van feedback te voorzien. Spreek ons (Margot van der Velden, Résalieke Vlieger, Lilian Duijsens, Wendy van de Berg, Merlijn Kalkman) aan rondom het veld of neem contact met ons op via mail of telefoon.

Wil je graag zelf ook actief meedenken en meewerken aan de communicatie van HV Abcoude? Meld je dan op de Let’s Roll, want we zoeken 2-3 nieuwe commissieleden.

De communicatiecommissie,
Merlijn Kalkman